Bente Helen Skjelbred Førsteamanuensis, lærerutdanning, kunst & håndverk NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 10 Send e-post Send e-post Kontor: Breistein Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}}, Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Forsker på: Hvordan den formelle læreplanens omtale av tegning i faget kunst og håndverk blir oppfattet og operasjonalisert av lærere i ungdomsskolen</p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p> </p> <p class="MsoNormal">"Det ekstra laget" - for en helhetlig undervisning. Observasjonstegning og forestillingstegning i skolen-hva står på spill</p> <p> </p> <p class="MsoNormal"><a href="/ansattliste/ansatte/bente-helen-skjelbred/"Det ekstra laget" - for en helhetlig undervisning. Observasjonstegning og forestillingstegning i skolen-hva står på spill BH Skjelbred https:/doi.org/10.7577/formakademisk.3823 Tegning og didaktiske praksiser i kunst og håndverk BH Skjelbred, JS Borgen - Techne serien-Forskning i …, 2020 - journals.hioa.no Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning sett i lys av den grunnleggende ferdigheten" å skrive" i kunst og håndverk. BH Skjelbred, JS Borgen - 2019 - nih.brage.unit.no : DOI: http:/dx.doi.org/10.5617/adno.6438">BH Skjelbred https://doi.org/10.7577/formakademisk.3823</a></p> <p class="MsoNormal"> </p> <p> </p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-spacerun: yes;"> </span>Tegning og didaktiske praksiser i kunst og håndverk</p> <p> </p> <p class="MsoNormal"> BH Skjelbred, JS Borgen - Techne serien-Forskning i …, 2020 - journals.hioa.no</p> <p class="MsoNormal"> </p> <p> </p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-spacerun: yes;"> </span>Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning sett i lys av den grunnleggende ferdigheten" å skrive" i kunst og håndverk.</p> <p> </p> <p class="MsoNormal">BH Skjelbred, JS Borgen - 2019 - nih.brage.unit.no : DOI: <a href="http://dx.doi.org/10.5617/adno.6438">http://dx.doi.org/10.5617/adno.6438</a></p> <p> </p> <p> </p> Utdanning Oppdater utdanning <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Forskningsutdanning ph.d.-programmet Studier av danning og didaktiske praksiser ved Høgskolen på Vestlandet.</span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PHD906 Utdanningsinstitusjoner som danningsarenaer (HVL) 2016. 5 stp. </span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PHD901 Danning og didaktiske praksiser (HVL) 2016. 10 stp. </span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PHD902 Vitenskapsteori, etikk og akademisk tekstarbeid (HVL) 2017. 10 stp. </span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PHD903 Forskningsmetodologi og -design (HVL) 2017. 5 stp.</span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet,</span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PLU8027 Lærerutdanningsforskning (NTNU) 2020. 5 stp. </span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PLU8014 Akademisk skriving (NTNU) 2020. 5 stp.</span></p> <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">PLU8017 Forskningsformidling (NTNU) 2020. 5 stp.</span></p> <p class="MsoNormal"><span lang="EN-US" style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin; mso-ansi-language: EN-US;">Master thesis, Telemark University College, 2014. </span><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Billedskapende arbeid og fagdidaktiske utfordringer: En undersøkelse i eget billedskapende arbeid som utgangspunkt for undervisning i ungdomsskolen.</span></p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Allmennlærer Høgskolen i Bergen</span></p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Kunst og håndverk fordypning, Høgskolen i Bergen</span></p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Kunsthistorie grunnfag Universitetet i Bergen</span></p> <p class="MsoNormal"><span style="mso-bidi-font-family: Calibri; mso-bidi-theme-font: minor-latin;">Ex. Phil Universitet i Bergen</span></p> Undervisning Oppdater undervisning Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter