Siri Hovda Ottesen Førstelektor/seksjonsansvarlig lærerutdanning, norsk NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 94 Send e-post Send e-post Kontor: Kalfaret English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Literacy</p> <p>Lese- og skriveopplæring</p> <p>Språk- skriftspråkstimulering</p> <p>Barne- og ungdomslitteratur</p> <p> </p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p> </p> <ul> <li> <div style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">«Fort ferdig eller lurt lest? En undersøkelse om lekselesing i ungdomsskolen», i <em style="mso-bidi-font-style: normal;">Bedre skole</em> nr. 4 - 2015, s. 40-46. (Skrevet sammen med Aasfrid Tysvær.)</span></div> </li> </ul> <p> </p> <ul> <li> <div style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">«Å skrive tverrfaglig». I Kallestad, Å. H. (red.), 2015. <em style="mso-bidi-font-style: normal;">Å skrive fag</em>, s. 71 -76. Bergen: Fagbokforlaget</span></div> </li> <li><span style="line-height: 107%; font-family: 'Times New Roman',serif; font-size: 12pt;"><span style="color: #1f4d78; font-family: Calibri Light;">"Elevers erfaring med skolens lesesatsing". </span>Kapittel i Postholm, M. B., Dahl, t., Dehlin, E., Engvik, G., Irgens, E. J., Normann, A. og Strømme, A. <em style="mso-bidi-font-style: normal;">Ungdomstrinn i utvikling. Skoleutvikling, lesing skriving og regning - Funn og fortellinger.</em> Oslo: Universitetsforlaget</span></li> <li><span style="color: #1f4d78; font-family: Calibri Light; font-size: medium;">Norskfaget, skjønnlitteraturen og radbrekking. Kronikk i Bergens tidende, april 2017</span></li> </ul> Utdanning Oppdater utdanning <p> 2016 Phd-kurs, kvantitative analysemetoderi praksis, NTNU</p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;">2014 - 2017 Førstelektorprogram, NLA høgskolen </span></p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;">1990<span style="mso-tab-count: 1;"> </span><span style="mso-tab-count: 1;"> </span>Universitetet i Bergen, Cand Philol. Hovedfag i nordisk språk og litteratur</span></p> <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;">1985<span style="mso-tab-count: 1;"> </span><span style="mso-tab-count: 1;"> </span>Universitetet i Bergen. Pedagogisk seminar</span></p> <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;">1983<span style="mso-tab-count: 1;"> </span><span style="mso-tab-count: 1;"> </span>Det Teologiske Meninghetsfakultet. Grunnfag i kristendom</span></p> <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;">1981<span style="mso-tab-count: 1;"> </span><span style="mso-tab-count: 1;"> </span>Distriktshøyskolen i Agder. Mellomfag i engelsk</span></p> <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;"> </span></p> <p> </p> Undervisning Oppdater undervisning <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"> </p> <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri; font-size: medium;"> </span></p> <p> </p> Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter <p>"Overgangen barnehage- skole". Samarbeid med Askøy kommune</p>