Elin Thoresen Førsteamanuensis drama lærerutdanning, drama NLA Høgskolen Bergen 55 54 70 00 Send e-post Send e-post Kontor: Breistei Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Lek og læring, Voksenrollen i lek, Kunstfaglig Utviklingsarbeid i barnehagen, Observasjon i Pedagogisk feltforskning, Hermeneutikk og refleksivitet i observasjonsforskning, Grounded Theory som analyseverktøy.</p> <p> </p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <p> </p> <p style="margin: 0cm 0cm 8pt 36pt; text-indent: -36pt;"><span lang="EN-US"><span style="font-family: Calibri;"><span style="font-size: medium;">Thoresen, E. (2017). <em style="mso-bidi-font-style: normal;">Kindergarten teachers as mediators in sociodramatic play interaction : a study of how kindergarten teachers function as mediators in sociodramatic play interaction with children aged four and five.</em> (PhD), Norwegian University of Science and Technology, Faculty of Social Sciences and Technology Management, Programme for Teacher Education, Trondheim.<span style="mso-spacerun: yes;"> </span></span></span></span></p> <p> </p> Utdanning Oppdater utdanning <p><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;"><span lang="EN-US" style="margin: 0px;">2008-2017<span style="margin: 0px;"> </span><span style="margin: 0px;"> </span><strong>Doktorgrad (Phd)</strong> ved Program for Lærerutdanning ved NTNU I Trondheim. Leverte avha</span><span lang="EN-US" style="margin: 0px;">ndling ved utgangen av 2016. Disputerterte 28.04.17. Avhandlingens tittel: Mediation in Socio </span></span></span><span style="font-size: medium;"><span lang="EN-US" style="margin: 0px;"><span style="font-family: 'Calibri',sans-serif;">Dramatic play - </span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;">A study of how preschool teachers function as mediators in sociodramatic play </span></span><span style="font-size: medium;"><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;">interaction.</span></span></p> <p> </p> <p style="margin: 0px 0px 0px 94px; text-indent: -70.5pt;"><span lang="EN-US" style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">2002-2003<span style="margin: 0px;"> </span>Master ved School of Vocational, Technology and Arts Education, Griffith University, </span></span><span lang="EN-US" style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">Brisbane, Australia: <strong>Master of Education (in Drama and Arts)</strong>. </span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">Forskning, undervisning og praksis innenfor</span> </span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">kunstfagene i skolen med hovedfokus på drama Lærte om og gjennomførte ulike kvantitative og </span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">kvalitative forskningsmetoder. Hovedoppgave om <em style="mso-bidi-font-style: normal;">Læreren som kunstner – den estetiske dimensjonen i </em></span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;"><em style="mso-bidi-font-style: normal;">undervisningen</em>.</span></span></p> <p> </p> <p style="margin: 0px;"><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">1997–1998:<span style="margin: 0px;"> <span style="display: inline !important; float: none; background-color: transparent; color: #000000; font-family: 'Calibri',sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-decoration: none; text-indent: -94px; text-transform: none; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; word-spacing: 0px;">School of Vocational, Technology and Arts Education, </span></span>Griffith University, Brisbane, Australia. </span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">Study Abroad Program, Årsenhet (20 vt, 60sp) i drama og teater i utdanning. Innhold: Dramafag, teaterfag, pedagogikk og forskning</span></span></p> <p> </p> <p style="margin: 0px;"><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">1996–1997:<span style="margin: 0px;"> </span><span style="margin: 0px;"> Fordypning, </span></span></span><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">Halvårsenhet (10 vt, 30sp) i drama. Høgskolen i Bergen. Innhold: Dramafag, teaterfag og pedagogikk</span></span></p> <p> </p> <p style="margin: 0px;"><span style="margin: 0px; font-family: 'Calibri',sans-serif;"><span style="font-size: medium;">1994–1997: <span style="margin: 0px;"> Førskolelærerutdanning. 3-årig bachelorutdanning. </span>Høgskolen i Bergen. </span></span></p> <p> </p> Undervisning Oppdater undervisning Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter