BLU-KKK-D Kunst, kultur og kreativitet

Alle versjoner:
BLU-KKK-D (2025—2026)
BLU-KKK-D (2024—2025)

Emnekode: BLU-KKK-D

Emnenavn: Kunst, kultur og kreativitet

Undervisningssemester: Vår

Steder: Bergen, Oslo

Studieår: 2024–2025

Undervisningsspråk: Norsk

Studiepoeng: 25 poeng

Enkeltemne: Nei

Forkunnskapskrav

Opptak til bachelor i barnehagelærerutdanning.

Relevans i studieprogrammet

Obligatorisk emne i bachelor i barnehagelærerutdanning.

Innledning

Kunnskapsområdet omfatter det å se, forstå og verdsette barns kunstfaglige og estetiske uttrykksformer, og hvordan studenten som fremtidig barnehagelærer kan bli medskaper i en levende barnehagekultur. Studenten skal også selv arbeide med kreative skapende prosesser og utvikle sine kunnskaper og ferdigheter.

Barnehagen utvikler sin kultur i nært samspill med ulike aktører i kunst- og kulturfeltet i lokalmiljøet. Kunnskapsområdet tydeliggjør barnehagelærerens ansvar for å gi barn tilgang til kulturelle tradisjoner og aktuelle strømninger i kunst- og kulturliv.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten:

  • har innsikt i hvordan fagene i kunnskapsområdet bygger på barns lek og bidrar til deres estetiske opplevelser, uttrykksformer, læring og danning
  • har kunnskap om estetiske virkemidler, arbeidsmåter, materialer, instrumenter, verktøy og teknikker i musikk, drama og forming
  • har kunnskap om barnekultur, samiske kunst- og kulturtradisjoner, kulturelt mangfold og kulturarv, og innsikt i hvordan kunst og kultur påvirker barns uttrykksformer
  • har kunnskap om kunstfaglige kommunikasjonsformer gjennom samspill og lek

Ferdigheter

Studenten:

  • kan anvende materialer, redskaper, instrumenter og teknikker i eget skapende arbeid, og utforske disse sammen med barn i planlagte og spontane situasjoner
  • kan bruke sin faglighet til improvisasjon i lek og skapende prosesser
  • kan stimulere barn til å utforske, leke, lære og skape gjennom analoge og digitale uttrykksformer
  • kan legge til rette for barns møter med et mangfold av kunst- og kulturuttrykk fra fortid og nåtid
  • kan skape inne- og uterom som inviterer barn til estetiske opplevelser, undring, fordypning, utforsking, skaperglede og lek
  • kan bruke pedagogisk dokumentasjon og ha evne til etisk refleksjon

Generell kompetanse

Studenten:

  • ser barn som kompetente deltakere på samfunnets kulturarena
  • kan sikre barns ytringer og demokratiske rettigheter ved å fremme deres estetiske uttrykksformer
  • kjenner barnehagelærerens betydning som medskaper, deltaker og rollemodell i barns estetiske læringsprosesser
  • kan bygge kunnskap og pedagogisk praksis, med utgangspunkt i forskning og kunstfaglig utviklingsarbeid i barnehagen

Innhold

Emnet bygger på barnehagepedagogisk kunnskap gjennom fagene musikk, drama, forming og pedagogikk. Det legges vekt på innsikt i kunnskapsområdets muligheter og egenverdi, og det legges opp til både tverrfaglige tilnærminger og enfaglig undervisning. Kunnskapsområdets måler å bruke kunstfaglige arbeidsformer i en tydelig profesjonsrolle, som inviterer til utforskende og skapende virksomhet.

Barnehagelæreren har ansvar for at alle barn utvikler et rikt uttrykksrepertoar gjennom allsidige sanseopplevelser, kroppslige erfaringer, lek og utforsking. Verkstedarbeid hvor utvikling av praktiske ferdigheter, estetisk oppmerksomhet og skapende evner vektlegges og utgjør derfor en sentral del av kunnskapsområdet.

Emnet viser sammenheng mellom estetiske læringsprosesser og barns lek, læring og danning. Dette bygger blant annet på forskning og kunstfaglig utviklingsarbeid.

Praksis er integrert i kunnskapsområdet.

Arbeids- og undervisningsformer

Kunnskapsområdet organiseres i perioder med relevante tema. Fagene i kunnskapsområdet veksler mellom enfaglig og tverrfaglig undervisning. Studentene arbeider individuelt og i grupper. Problembasert læring (PBL) vil være en gjennomgående arbeidsform i kunnskapsområdet. Undervisningen veksler mellom forelesning, verkstedarbeid og veiledning.

Praksis har fokus på hvordan kunst- og kulturopplevelser påvirker barns uttrykksevne, lek, læring og danning. Gjennom ulike praksisoppgaver vil studentene få erfaring med ledelse av faglige diskusjoner og arbeidsmåter. Praksis utgjør 15 dager og har egen vurdering med vurderingskriterier som tar utgangspunkt i læringsutbyttebeskrivelsene i kunnskapsområdet.

Arbeidsomfang

Ca. 750 timer.

Arbeidskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent før studenten kan klargjøres for avsluttende vurdering og muntlig praktisk gruppeeksamen:

  • Deltakelse i seminar/verksted og veiledning knyttet til ulike kunstfaglige arbeidsmåter, teknikker og uttrykksformer, samt forelesning.
  • Deltagelse i utvikling og presentasjon av gruppearbeid.
  • Innleveringer av teoretiske arbeider knyttet til undervisning. Disse skal inneholde faglige og fagdidaktiske refleksjoner og teoretiske begrunnelser. Konkretisering av antall og omfang oppgis i undervisningsplanen. Studenten kan arbeide videre med arbeidskravene fram mot avsluttende vurdering.
  • Profesjonssamtale.
  • Alle læringsaktiviteter er obligatoriske, minimum 80 % frammøte.

Nærmere opplysninger om arbeidskravenes innhold og tidspunkt for gjennomføring vil bli gitt i semesterplanen for kunnskapsområdet ved studiestart.

Vurderingsuttrykk arbeidskrav

Godkjent / Ikke godkjent

Avsluttende vurdering

Den avsluttende vurderingen består av tre hovedbestanddeler:

  • En praksisperiode. Vurderingskriteriene tar utgangspunkt i kunnskapsområdets læringsutbyttebeskrivelser. Praksis blir vurdert til bestått/ikke bestått.
  • Et individuelt arbeid, som trekkes ut av skriftlige arbeidskrav. Alle arbeidskrav må leveres og godkjennes før studieadministrasjonen bekjentgjør sin trekking. Vektlegges 49%.
  • En praktisk-muntlig gruppeeksamen knyttet til et tverrfaglig tema, hvor alle fagene i kunnskapsområdet er representert. Studentene deltar på fremføringen til hverandre.   Aktiv deltagelse i planlegging og gjennomføring er nødvendig for å få godkjent eksamen.  I tilknytning til praktisk gruppeeksamen blir det en muntlig høring om faglige og fagdidaktiske valg i gjennomføringen. I tillegg kan det stilles generelle fagspørsmål fra pensum. Gruppen får en felles karakter, men det gis anledning for individuell karakterjustering. Vektlegges 51%.

Det individuelle arbeidet vektlegges 49% og den praktisk-muntlig eksamen vektlegges 51%.Resultatet legges sammen og danner grunnlaget for den enkelte kandidatens avsluttende karakter.

Vurderingsuttrykk avsluttende vurdering

Eksamen vurderes med gradert skala fra A til F, der F er ikke bestått.

Praksis vurderes til bestått / ikke bestått.

Tillatte hjelpemidler

Alle.

Eksamensspråk

Norsk

Progresjonskrav

Emnet må være bestått for kunne ta eksamen i 2.studieår.

Praksis

15 dager praksis

I dette kunnskapsområdet vil praksis ha fokus på hvordan opplevelser knyttet til kunst og kultur skaper ulike uttrykk, lek, læring og danning hos barn. Gjennom ulike praksisoppgaver, blant annet av utprøvende karakter, vil studentene få erfaring med ledelse av kunstfaglige arbeidsmåter og uttrykksformer. Praksis har egen vurdering med vurderingskriterier som tar utgangspunkt i læringsutbyttebeskrivelsene i kunnskapsområdet.

Evaluering av emnet

Emnet evalueres i henhold til kvalitetssystemet for NLA Høgskolen.

Tilbys som enkeltemne

Nei

Litteratur og faglige ressurser

Book Chapter


En god start i barnehagen : toleranse for avskjed i tårer og tid til det nødvendige
Abrahamsen, Gerd, En god start i barnehagen : toleranse for avskjed i tårer og tid til det nødvendige, Oslo, Cappelen akademisk forl., S. 60-74, 2005, 69-84, isbn:8202226376 9788202226374; 8202226376 9788202226374,

Book Chapter


Blikk for hverdagsrommet i barnehagen
Bernsen, A.S., Eilifsen, M. & Langøy, A. (2014), Margareth Eilifsen (1970-) (red./redaktør/forfatter), Blikk for hverdagsrommet i barnehagen, Oslo, Universitetsforl, 212 s., cop. 2014, 118-132, isbn:9788215022963,

Book Chapter


Barnas lekerom i forandring
Bernsen, A.S. (2019), L., Møen & E. Thoresen (Red.), Inger-Lisa Møen (1968-) (redaktør), Barnas lekerom i forandring, Bergen, Fagbokforlaget, 179 sider, 2019, 73-86, isbn:978-82-450-2347-3,

Book Chapter


Å skape rom for kreativitet
Eilifsen, M. & Meyer. G.S. (2014), Margareth Eilifsen (1970-) (red./redaktør/forfatter), Å skape rom for kreativitet, Oslo, Universitetsforl, 212 s., cop. 2014, 45-61, isbn:9788215022963,

Book Chapter


Joiken går i sirkel - man går ut og inn av den
Fønnebø, Bente, Unni Jernberg (1950-) (redaktør), Joiken går i sirkel - man går ut og inn av den, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2021, 148-155,

Book Chapter


Kulturelle brubyggjarar
Harbitz, H. & Svedal, H.M. (2014), Margareth Eilifsen (1970-) (red./redaktør/forfatter), Kulturelle brubyggjarar, Oslo, Universitetsforl, 212 s., cop. 2014, 133-153, isbn:9788215022963,

Book


Med kjærlighet til publikum : kunst for barn under tre år
Hernes, Leif, Selmer-Olsen, Ivar; Os, Ellen, Oslo, Cappelen akademisk, 189 s., 2010, isbn:9788202258405,
s. 25 - s. 38

Book Chapter


Den nasjonale barnehageprisen for kunst og kultur
Jenssen, Cathrine, Kari Bakke, Cathrine Jenssen og Aud Berggraf Sæbø (red.), Den nasjonale barnehageprisen for kunst og kultur, Bergen, Fagbokforl., S. 199-225, cop. 2011, 199-227, isbn:9788245010176,
s. 207 - s. 233

Book


Barn, kunst, kunstnere : barns ekspressive språk - Alberto Burris kunstneriske uttrykk
Line Hauge Støyva (1976-) (oversetter), Bergen, Fagbokforl, 157 s., cop. 2010, isbn:9788245009194,

Book Chapter


Estetikk? Det er jo alt, egentlig!
Olsson, M.R. (2013), Marit Bakken (1966-) (red./redaktør/forfatter), Sidsel Bjerke Hommersand (1971-) (red./redaktør/forfatter av forord), Estetikk? Det er jo alt, egentlig!, Oslo, Universitetsforl, 240 s., cop. 2013, 103-113, isbn:9788215020020,

Book Chapter


Trivsel og glede i barnehagen
Vibeke Glaser (1961-) (redaktør/forfatter), Trivsel og glede i barnehagen, Oslo, Universitetsforl, 320 s., cop. 2018, 240-249, isbn:978-82-15-02884-2,

Book Chapter


Virker du? Den lekende pedagogen
Thoresen, E. (2019), Inger-Lisa Møen (1968-) (redaktør), Virker du? Den lekende pedagogen, Bergen, Fagbokforlaget, 179 sider, 2019, 31-44, isbn:978-82-450-2347-3,

Book Chapter


Kunstfagenes plass i barnehagen
Sæbø, Kari Bakke (1908-1998) (redaktør), Kunstfagenes plass i barnehagen, Bergen, Fagbokforlaget, 2023, 15-45, isbn:9788245047752,

Book Chapter


Den ville babyreisen
Thorkildsen, Kari Bakke (1908-1998) (redaktør), Den ville babyreisen, Bergen, Fagbokforlaget, 2023, 105-130, isbn:9788245047752,

Article


Processmodell for utforskende praksis – barn som medskapere
Bernsen, Anette Sofie ; Thoresen, Elin, 20-, BUKS - tidsskrift for børne- og ungdomskultur, 69, 40, 2024-10-26, 20
View online

Book


Kunsten å samles
Anne Eriksen (1958-) (redaktør/forfatter av forord/forfatter), Oslo, Universitetsforlaget, 153 sider, [2020], isbn:978-82-15-03426-3,
utvalgte sider; 45-82

Book


Lekelyst : med rom for innelek
Trude Anette Brendeland (1973-) (forfatter/fotograf), Oslo, Pedagogisk forum, 259, 2018, isbn:9788273911865,
100 sider er pensum, blir oppgitt hvilke

Book


Barn og estetisk praksis : sanser, væren og læring
Kjær, Alice, Ingvill Christina Goveia (1974-) (oversetter), Oslo, Cappelen Damm akademisk, 168 s., 2018, isbn:978-82-02-51611-6,
utvalgte sider (25-32, 90-100,125-134), (26 s)

Book Chapter


Globale Børn. Om billedleg og digital dannelse i børnehaver
Thestrup, Margunn Serigstad Dahle (1960-) (redaktør/forfatter av forord/bidragsyter), Globale Børn. Om billedleg og digital dannelse i børnehaver, Bergen, Fagbokforlaget, 217 sider 24 cm; 217 sider 24 cm, 2024, 85-98, isbn:978-82-450-5100-1,
View online

Book Chapter


En god start i barnehagen - toleranse for avskjed i tårer og tid til det nødvendige.
Abrahamsen, G., Synnøve Haugen (1952-) (red./forfatter av forord/forfatter/redaktør), Abrahamsen, Gerd, En god start i barnehagen - toleranse for avskjed i tårer og tid til det nødvendige., [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 294 s., 2013, 69-84, isbn:978-82-02-40920-3,

Book


Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst
Askland, Leif, Sataøen, Svein Ole, Oslo, Gyldendal, 244 sider, 2019, isbn:978-82-05-52176-6,
kap. 5 s. 210 - 234

Article


Alt henger sammen – Hverdagslogistikk og små barns muligheter for tilhørighet i barnehagen
Eide, B. J. Windger, N, & Wolf, K.D. (2019), Høgskolen i Oslo og Akershus, Nordisk barnehageforskning, 18, 2019-06-01,
s. 1-15
View online

Book Chapter


Barnehagen- arena for små barns opplevelse av mestring og glede over livet.
Synnøve Haugen (1952-) (red./forfatter av forord/forfatter/redaktør), Abrahamsen, Gerd, Barnehagen- arena for små barns opplevelse av mestring og glede over livet., [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 294 s., 2013, 49-68, isbn:978-82-02-40920-3,

Book


Tull og tøys på ramme alvor : i barnehagen
Kibsgaard, Sonja, Oslo, Universitetsforlaget, 41 sider, [2019], isbn:9788215034256,
kap. 3 og kap. 5

Book


Pedagogisk dokumentasjon : inspirasjoner til bevegelige praksiser
Kolle, Tonje, Larsen, Ann Sofi,; Ulla, Bente, Bergen, Fagbokforl, 141 s., 2017, isbn:978-82-450-1978-0,
Denne boka er det usikkerhet om årstall på. Avvent med eventuell kjøp

Book Chapter


Perler, perlebrett og perling som danningsinnhald i barnehagen
Sataøen, Svein Ole, Perler, perlebrett og perling som danningsinnhald i barnehagen, Bergen, Fagbokforl., S. 181-200, 2012, 181-200, isbn:9788245011531,

Book Chapter


Små barn sanser med mer enn øynene - om toddlere i møte med kunst
Steinkjer E (2013). Haugen, G. Løkken og Rôthle, Små barn sanser med mer enn øynene - om toddlere i møte med kunst, Oslo, Cappelen akademisk forl., S. 202-220, 2005, 202-220, isbn:8202226376 9788202226374; 8202226376 9788202226374,
s. 202-220

Book Chapter


Tilvenning i den kulturelt mangfoldige barnehagen
Jan Gilje (redaktør), Tilvenning i den kulturelt mangfoldige barnehagen, Oslo, Cappelen Damm forskning, 2024, 127-144, isbn:9788202855680,
View online

Book Chapter


Lekne føtter i nye roller. Barnehagelærer som igangsetter med barnehagebarn som deltakere i demokratiske prosesser.
Aud Berggraf Sæbø (1946-) (redaktør), Lekne føtter i nye roller. Barnehagelærer som igangsetter med barnehagebarn som deltakere i demokratiske prosesser., Bergen, Fagbokforl, 297 s., cop. 2017, 125-138, isbn:9788245021431,

Article


Dukketeater i barnehagen
Berge, Anita, Oslo, Pedagogisk forum, 179 s., 2011, 35-57,

Article


En barnehage til begjær : å gi form til barnehagens innhold
Hansson, Hege, Bergen, Fagbokforl, 213 s., cop. 2016, 141-172,

Book


Med kjærlighet til publikum : kunst for barn under tre år
Hernes, Leif, Selmer-Olsen, Ivar; Os, Ellen, Oslo, Cappelen akademisk, 189 s., 2010, isbn:9788202258405,
s. 39 - s. 50, s. 95 - s. 107

Book Chapter


Gunilla Lindqvists lekpedagogiske arbeidsmåte : en didaktisk modell
Kristoffersen, Børge, Gunilla Lindqvists lekpedagogiske arbeidsmåte : en didaktisk modell, Bergen, Fagbokforl., S. 49-65, 2015, 49-65, isbn:9788232102679,

Book Chapter


Fortelling
Olaussen, Ingvild Olsen, Fortelling, [Oslo], Cappelen akademisk, S. 33-47, 2009, 33-47, isbn:9788202270377,

Book


Modig som Mitwa : kunstnerisk utfoldelse med barnehagebarn
Schei, Tiri Bergesen, Duus, Adele Lærum, Bergen, Fagbokforl, 207 s., cop. 2016, isbn:978-82-450-1519-5,
s. 17 - s. 63, s. 83- s. 130, s. 151- s. 167

Book


7 veier til drama : grunnbok i dramapedagogikk for lærere i barnehage og skole
Heggstad, Kari Mjaaland, Heggstad, Katrine, Bergen, Fagbokforlaget, 292 sider, 2022, isbn:978-82-450-3845-3,
s.11-125, s.163-175, s.205-222) (143 s.)

Book


Barnet og musikken : innføring i musikkpedagogikk for barnehagelærerstudenter
Sæther, Morten, Angelo, Elin, Oslo, Universitetsforlaget, 186 sider, 2019, isbn:978-82-15-03200-9,

Book Chapter


BIE HEI
Torny Høgberg (forfatter), Bente Bogen (illustratør), BIE HEI, Oslo, Norsk Noteservice, 2021, 44-47, isbn:9788280892553,

Book Chapter


By på klassisk musikk
Yngvil Armand (1945-) (medarb.), By på klassisk musikk, Oslo, Pedagogisk forum, 142 s., cop. 1998, 89-98, isbn:8273910628,
View online

Book Chapter


Den syngende barnehagelæreren - uvikling av faglig trygghet
Møen, I-L (2014), Margareth Eilifsen (1970-) (red./redaktør/forfatter), Den syngende barnehagelæreren - uvikling av faglig trygghet, Oslo, Universitetsforl, 212 s., cop. 2014, 30-44, isbn:9788215022963,

Book Chapter


Rom for lyd - musikkinstrumenter i barnehagehverdagen.
Møen, I-L, Inger-Lisa Møen (1968-) (redaktør), Rom for lyd - musikkinstrumenter i barnehagehverdagen., Bergen, Fagbokforlaget, 179 sider, 2019, 57-72, isbn:978-82-450-2347-3,

Book


Sang, spill og sprell 1 : sang, rytmikk og bevegelse 6-13 år
Ophus, Tone, Oslo, Norsk Noteservice, 48 s., 2014, isbn:9788280892096,
s.10, 12, 16, 23, 27, 43-45, 47

Book Chapter


I lyden bor barnet, i barnet bor lyden - om små barns forhold til musikk
Vist, T. (2013), Synnøve Haugen (1952-) (red./forfatter av forord/forfatter/redaktør), Abrahamsen, Gerd, I lyden bor barnet, i barnet bor lyden - om små barns forhold til musikk, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 294 s., 2013, 85-101, isbn:978-82-02-40920-3,

Book Chapter


Forskjeller og fellesskap : musikk med små barn i et flerkulturelt perspektiv
Knudsen, Jan Sverre, Forskjeller og fellesskap : musikk med små barn i et flerkulturelt perspektiv, Oslo, Universitetsforl., s. 252-263, 2008, s. 252-263, isbn:9788215013619,

Book Chapter


fargespill
Hamre, Ole, Sissel Saue (1962-), fargespill, [Bergen], Fargespill, 128 s., 2011, 52-57, isbn:9788299875905,

Book Chapter


Sang med bevegelse - hvorfor og hvordan?
Ophus, T. & Bogen, B., Sang med bevegelse - hvorfor og hvordan?, 79-101, isbn:978820557101,

Book Chapter


Sangens mange veier til språktilegnelse
Kulset, N. B., Sangens mange veier til språktilegnelse, 104-119, isbn:978820557101,

Book Chapter


Sang og sangfellesskap i barnehagen
Halle, K., Sang og sangfellesskap i barnehagen, 29-42, isbn:978820557101,

Book Chapter


Joik
Fjellheim, F. og Daling, G., Joik, 211-240, isbn:978820557101,

Book Chapter


Spontansangen i barnas verden
Knudsen, J. S. og Ågedal, L. L., Spontansangen i barnas verden, 43-55, isbn:978820557101,

Book Chapter


Sangstemmen som instrument
Gunhild Sofie Aadland Rolfsnes, Kari Olene Oma Rønnes, Anne Kristine Wallace Turøy, Sangstemmen som instrument, 181-197, isbn:978820557101,

Book Chapter


Kunsten å skape i flate rom
Kari Bakke (1945-) (redaktør), Kunsten å skape i flate rom, Bergen, Fagbokforl, 257 s., 2017, 127-156, isbn:978-82-450-2147-9,

Book


Ting på nytt : en gjenbruksdidaktikk
Bråten, Ingvard, Kvalbein, Åse, Bergen, Fagbokforl, 276 s., cop. 2014, isbn:9788245012095,
s. 80-138, s. 193- 256

Article


Når øyet styrer hånden: Om mestringsprosesser i barnehagen
Frisch, Nina Scott, Formakademisk, 1, 1, 2008-10-20,
View online

Book


Boka om kunst og håndverk i barnehagen
Frisch, N.S. og Letnes, M. -A. og Moe, J. (2018), Oslo, Universitetsforl, (329 sider), cop. 2018, isbn:9788215027661,
s. 5 -334

Book Chapter


Kunsten å skape i flate og rom
Bakke, Kari Bakke (1908-1998) (redaktør), Kunsten å skape i flate og rom, Bergen, Fagbokforlaget, 2023, 133-163, isbn:9788245047752,

Book


Temahefte om språklig og kulturelt mangfold
Marit Gjervan (1972-) (red.), [Oslo], Kunnskapsdepartementet, 51 s., 2006,
View online

Book


Temahefte om samisk kultur i barnehagen
Juuso, Randi, Inga Margrethe Eira Bjørn (1977-), [Oslo], Kunnskapsdepartementet, 47 s., 2006,
View online

Book


Temahefte om de minste barna i barnehagen
Sandvik, Ninni, Norge Kunnskapsdepartementet, [Oslo], Kunnskapsdepartementet, 43 s., 2006,
View online

Book


Rammeplan for barnehagen : innhold og oppgaver
Turid Falck-Pedersen (1962-) (redaktør), Oslo, Pedlex, 43 s., cop. 2017, isbn:978-82-8372-020-4,

Legislation


Kunnskapsdepartementet. (2005). Lov om barnehagen. Oslo: Kunnskapsdepartementet.

Versjonen på lovdata sist endret, LOV-2018-06-22-64.
View online

Electronic Article


Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen. (2014). Barnehageprisen 2013. Bodø: KKS.

View online

Electronic Article


Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen. (2011). Kulturelt og kunstnarisk mangfald. Bodø: KKS.

View online

Electronic Article


Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen. (2015). Hallo – din sko! Bodø: KKS.

View online

Electronic Article


Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen. (2015). Kunstner i barnehagen. Bodø: KKS.

View online