Heidi Iren Saure Førsteamanuensis/seksjonsansvarlig lærerutdanning, naturfag NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 66 Send e-post Send e-post Kontor: Breistein E230 Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <p>Eg underviser naturfag ved NLA Høgskolen, både innan lærarutdanning (barnehage og grunnskule) og vidareutdanning.</p> <p> </p> <p>Eg er vegetasjonsøkolog og forskingsarbeidet mitt er i stor grad knytt til effektar av granplanting i Noreg. Naturfagdidaktiske problemstillingar er og interessante og eg har nyleg publisert ein artikkel der vi ser nærare på bruken av modellar i naturfagundervising. Eg er elles interessert i aktive undervisingsformer og korleis dei kan bidra til auka læring og engasjement for naturfaget.</p> <p>I tidlegare prosjekt har eg undersøkt potensialet for å få attende tidlegare lauvskogsvegetasjon etter at granplantingar vert fjerna. Ein fokusart for arbeidet mitt er sitkagran (<em>Picea sitchensis</em>), eit nordamerikansk treslag som er utplanta i stor grad på Vestlandet og i Nord-Noreg. Sitkagran spreier seg frå leplantingar og plantefelt og eg har undersøkt korleis sitkagran påverkar biologisk mangfald (karplanter og mosar) i kystlyngheier. Dette forskingsarbeidet har bidrege til risikovurderinga av sitkagran som i dag er svartelista (Artsdatabanken.no).</p> <p>Noverande prosjekt er knytt til restaurering av tidlegare vegetasjon etter fjerning av sitkagranplantasjar: Eg leier eit overvakingsprosjekt av Ilholmane Naturreservat (2010-2020), finansiert av Fylkesmannen i Rogaland, og er samarbeidspartnar på Bioforskprosjektet "Sitkagran: Spredningsrisiko og betydning av hogstavfallsbehandling for restaurering." Prosjektet er finansiert av Miljødirektoratet.</p> <p>Vidare er eg oppteken av skogplanting sitt potensiale til å redusere klimaendringar. Dette er ei aktuell sak i norsk klimapolitikk. Eg har m.a. skrive ein rapport på oppdrag for Finansdepartementet, der eg presenterer aktuell litteratur og trekkjer nokre konklusjonar om spørsmålet: Er skogplanting eit godt klimatiltak i Noreg? Rapporten finn du i Researchgate.</p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner <h4 class="kompetanse_header">Sentrale publikasjoner:</h4> <p> </p> <div class="gs_citr" tabindex="0">Saure, H. I., Bomark, N. E., & Svendsen, M. L. (2021). Modeller i kjemiundervisning-et eksempel på hvordan de kan bidra til læring og feillæring: Models in chemistry education-an example of how they can contribute to learning and mislearning. <em>Nordic Studies in Science Education</em>, <em>17</em>(2), 181-205.</div> <div class="gs_citr" tabindex="0"> </div> <div class="gs_citr" tabindex="0"> </div> <div class="gs_citr" tabindex="0">Liu, X., Tvinnereim, E., Grimsrud, K. M., Lindhjem, H., Velle, L. G., Saure, H. I., & Lee, H. (2021). Explaining landscape preference heterogeneity using machine learning-based survey analysis. <em>Landscape Research</em>, 1-18.</div> <p> </p> <p>Saure, H.I. 2014. <a href="/neted/services/file/?hash=f737d75030892b036fc1ec392ead126d" target="_blank">Skogplanting som klimatiltak- Litteraturstudie og drøfting med fokus på nordiske tilhøve.</a> NLA Høgskolen. 52s</p> <p> </p> <p>Saure, H. I., Vandvik, V., Hassel, K., & Vetaas, O. R. (2014). <a title="Do vascular plants and bryophytes respond differently to coniferous invasion of coastal heathlands? Biological Invasions 16:4" href="http://link.springer.com/article/10.1007/s10530-013-0536-6" target="_self">Do vascular plants and bryophytes respond differently to coniferous invasion of coastal heathlands? <em>Biological Invasions </em>16:4</a>, 775-791.</p> <p> </p> <p>Vetaas, O. R., Vikane, J. H., Saure, H. I., & Vandvik, V. (2014). <a title="North Atlantic Islands with native and alien trees: are there differences in diversity and species‐area relationships? Journal of Vegetation Science 25:1" href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jvs.12045/full" target="_self">North Atlantic Islands with native and alien trees: are there differences in diversity and species‐area relationships? <em>Journal of Vegetation Science</em> 25:1</a>, pp. 213-225.</p> <p> </p> <p>Saure, H. I., Vandvik, V., Hassel, K., & Vetaas, O. R. (2013). <a title="Effects of invasion by introduced versus native conifers on coastal heathland vegetation. Journal of Vegetation Science 24:4" href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jvs.12010/abstract" target="_self">Effects of invasion by introduced versus native conifers on coastal heathland vegetation. <em>Journal of Vegetation Science</em> 24:4</a>, pp. 744–754. <br /><br />Saure, H. I., Vetaas, O. R., Odland, A., & Vandvik, V. (2013). <a title="Restoration potential of native forests after removal of Picea abies plantations. Forest Ecology and Management 305" href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378112713003319" target="_self">Restoration potential of native forests after removal of Picea abies plantations. <em>Forest Ecology and Management</em> 305</a>, pp. 77-87.</p> Utdanning Oppdater utdanning <p>Naturfagdidaktikk for lærerutdannere (30 stp.), Universitetet i Oslo 2019</p> <p>Ph.D. i vegetasjonsøkologi, Universitetet i Bergen 2012</p> <p>Pedagogisk veiledning (30 stp.), NLA Høgskolen</p> <p>Praktisk Pedagogisk Utdanning, Universitetet i Bergen 2001</p> <p>Hovudfag (<em>Cand. scient</em>.) i botanikk, Universitetet i Bergen 2001</p> <p><em>Cand.mag</em>. i realfag, Universitetet i Bergen 1995</p> <p>Erasmus-student (botanikk og walisisk) ved University of Wales, Bangor 1994/95</p> Undervisning Oppdater undervisning <p>Eg underviser i naturfag i grunnskulelærarutdanninga og innan vidareutdanning (Naturfag 1 og 2) og i eit fordjupingsemne i barnehagelærarutdanninga (Naturfag og friluftsliv i barnehagen).</p> <p>Undervisingstema er m.a. økologi, artskunnskap, miljøtema, kjemi, astronomi og naturfagdidaktikk.</p> Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter