Mari Kristine Skovsgaard Berg Stipendiat lærerutdanning, pedagogikk NLA Høgskolen Bergen 55 53 69 29 Send e-post Send e-post Kontor: Breistein A204 Se full profil i Cristin English Arbeidsfelt: {{field.description}} , Velg arbeidsfelter(Hold inn ctrl eller cmd for å velge flere kompetansefelt) Oppdater arbeidsfelt <ul> <li>Ph.d.-stipendiat fra 01.01.2022.</li> <li>Pedagogikk og elevkunnskap.</li> <li>Masterveiledning.</li> </ul> <p> </p> FoU og publikasjoner Oppdater publikasjoner Utdanning Oppdater utdanning <p>2022 - nå: Ph.D.-programmet "Studier av danning og didaktiske praksiser", HVL</p> <p>2019-2020: Videreutdanning i veiledning, NLA</p> <p>2016-2018: Master i pedagogikk, HVL</p> <p>2013-2016: Grunnskolelærerutdanning, 1-7, NLA</p> <p>2013-2016: Kursserie innen atferd hos hund, katt og hest, NMBU</p> <p>2012: Geografi, UiB</p> <p>2011: Nordisk språkhistorie og talemål, UiB</p> <p>2009: Journalistikk og historie, UiS</p> <p>2008-2009: Kunstfag: tegning og maling, Bryggen kunstskole</p> <p>2007-2008: Kunstvitenskap, UiT</p> Undervisning Oppdater undervisning <p>2022 - nå: stipendiat ved NLA</p> <p>2019 - nå: høgskolelektor i pedagogikk ved NLA</p> <p>2018-2019: Kontaktlærer ved Møllebakken skole</p> <p>2012-2016: Vikar ved Stend vgs</p> <p>2011-2016: Instruktør ved Fjellanger Hundesenter</p> Formidling Oppdater formidling Prosjekter Oppdater prosjekter <p><strong>Ph.D.-prosjekt: Bærekraft og det uforutsette</strong></p> <p>I dagens samfunn betraktes gjerne bærekraft som en sentral del av løsningen på hvordan vi kan få en bedre verden for alle, og flere påpeker at skole og utdanning står sentralt i en bærekraftig utvikling. Temaet er tatt inn eksplisitt i gjeldende læreplanverk, LK20. Bærekraft er altså noe lærere må forholde seg til, og undervise om. Samtidig er det ingen som vet hvordan fremtiden blir, og flere hendelser vil dukke opp uforutsett. I mitt PhD-prosjekt skal jeg undersøke hvilket pedagogisk mulighetsrom lærere har for å jobbe med det uforutsette knyttet til bærekraft. Konkret skal jeg drøfte hvilket rom det er for det uforutsette i tradisjonelle didaktiske modeller og i gjeldende læreplanverk. Jeg skal også intervjue grunnskolelærere.</p> <p>Prosjektperiode: januar 2022 – desember 2025</p> <p>Prosjektet er finansiert av NLA. Gradsgivende institusjon er HVL (PhD-program: «Studier av danning og didaktiske praksiser»)</p> <p> </p>