4MGL5KRLE301 KRLE-fagets kunnskapsområder i et fagdidaktisk perspektiv
Alle versjoner:
4MGL5KRLE301 (2025—2026)
4MGL5KRLE301 (2024—2025)
4MGL5KRLE301 (2023—2024)
4MGL5KRLE301 (2022—2023)
4MGL5KRLE301 (2021—2022)
Emnekode: 4MGL5KRLE301
Emnenavn: KRLE-fagets kunnskapsområder i et fagdidaktisk perspektiv
Undervisningssemester: Høst
Steder: Oslo
Studieår: 2024–2025
Undervisningsspråk: Norsk
Studiepoeng: 30 poeng
Enkeltemne: Nei
Forkunnskapskrav
- KRLE1, 30 stp.
- KRLE2, 30 stp.
Relevans i studieprogrammet
Obligatorisk emne i grunnskolelærerutdanning 5-10 med masterfag KRLE.
Innledning
I dette emnet får studenten arbeide med avansert teoretisk stoff om tema som kristendom, religionsvitenskap, filosofi og religionsdidaktikk. Etiske perspektiver kan tas opp både i kristendomsdelen og i filosofidelen. Emnet er rammet inn av en profesjonsrettet tilnærming, og søker å legge til rette for at studentene blir eksperter i sitt felt. Slik blir de også brobyggere på veien mellom klasserommet og akademia.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- har omfattende og avansert profesjonsrettet kunnskap i kristendom, inkludert bibelfag, troslære og kirkehistorie
- har avansert profesjonsrettet kunnskap om religionsvitenskap, inkludert kjennskap til hellige tekster, tolkningstradisjon og aktuell betydning lokalt og globalt
- har avansert profesjonsrettet kunnskap om filosofi
- har avansert profesjonsrettet kunnskap om religionsdidaktikk og inngående kunnskap om hvordan opplæringen i KRLE kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i KRLE som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan analysere og kritisk vurdere sentrale problemer, begreper og tema innenfor kristendomskunnskap
- kunne identifisere et filosofisk problem og kritisk diskutere argumenter for og imot ulike løsninger på problemet.
- kan på avansert nivå anvende prinsipp for KRLE-fagets læringsorienterte vurdering og slik bidra til at elevene lærer å reflektere over egen læring og utvikling
- kan vurdere digitale uttrykk og ressurser kritisk og bruke dem i opplæringen på måter som styrker og utvikler KRLE-fagets didaktikk
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere, analysere og kritisk reflektere over faglige, profesjonsetiske og utdanningspolitiske problemstillinger av spesiell interesse og relevans for KRLE-faget
- kan anvende avansert faglig kunnskap og skjønn til å styrke internasjonale og flerkulturelle perspektiv, bærekraftig utvikling og skolens demokratiske danningsoppdrag
- kan på systematisk vis planlegge, prøve ut i praksis, evaluere og revidere opplegg for læring med KRLE-faget som grunnlag
- kan bidra til innovasjonsprosesser og ta ansvar for samarbeid og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
Innhold
Innhold
Dette emnet gir studenten avansert profesjonsrettet kunnskap i KRLE. I avgrensningen av fagområdet legges det vekt på kristendomskunnskap, religionsvitenskap, religionsdidaktikk og filosofi.
I praksisdelen av faget skal studenten arbeide med ledelse av faglige miljø, læringsorientert vurdering og bruken av digitale uttrykk og ressurser.
Emnet er organisert i fire deler, og hver del er kvantifisert i et estimert antall studiepoeng.
Del A: Kristendomskunnskap (7,5 sp.)
Gjennom arbeidet med kristendomskunnskap i dette emnet vil studenten få avansert kunnskap om vitenskapelig arbeid med bibeltekster, kirkehistorie, konfesjonskunnskap og / eller systematisk teologi.
Del B: Religionsvitenskap (7,5 sp.)
Denne delen av emnet gir studenten avansert kunnskap om religion i nyere tid. I tilnærmingen til religion legges det vekt på religion i hverdagslivet.
Del C: Etikk og filosofi (7,5 sp.)
I denne delen av emnet skal studenten få avansert kunnskap om filosofisk forskning i metafysikk, erkjennelsesteori, religionsfilosofi og / eller moralfilosofi.
Del D: Religionsdidaktikk (7,5 sp.)
I denne delen av emnet møter studenten nyere forskning omkring religion i skolen, både i et skandinavisk og europeisk perspektiv. Her drøftes spørsmål om lærerrollen, normativitet, forholdet mellom basisfagene, fremstillinger av religioner i klasserommet og spørsmål om identitet.
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesninger, seminar og dagsekskursjoner.
Arbeidsomfang
Ca. 900 timer.
Arbeidskrav
Følgende arbeidskrav må være godkjent før studenten kan gå opp til eksamen:
- Arbeidskrav 1: Studenten skal delta på et obligatorisk oppgaveseminar. Til seminaret skal de presentere en tekst på minst fem sider. Studentene skal også gi tilbakemelding på en av de andre studentenes tekst.
- Arbeidskrav 2: Studenten skal presentere ett undervisningsopplegg for en del av emnet.
- Arbeidskrav 3: Utprøving av en metode for systematisk profesjonsutvikling i løpet av praksisperioden, normalt «Lesson Study». Organisering av forarbeid og formidling av erfaringer etter praksisperioden spesifiseres ved oppstart av emnet.
Nærmere opplysninger om arbeidskravenes innhold og tidspunkt for gjennomføring vil bli gitt i årsplanen for faget ved studiestart.
Vurderingsuttrykk arbeidskrav
Godkjent / Ikke godkjent
Avsluttende vurdering
- Studenten leverer en hjemmeoppgave på 5000 ord. Problemstillingen for oppgaven skal godkjennes av emneansvarlig.
- Ved semesterets slutt har studenten en skoleeksamen med varighet på 5 timer.
Vurderingen har følgende vekting:
- Hjemmeoppgave (51 %)
- Skoleeksamen (49 %)
Vurderingsuttrykk avsluttende vurdering
Eksamen vurderes med gradert karakter fra A - F, der F er ikke bestått.
Tillatte hjelpemidler
I arbeidet med hjemmeoppgaven er det lov å anvende pensum og annen litteratur. Det er viktig at studenten følger god skikk for sitat og referering.
Eksamensspråk
Norsk. Andre språk kan godkjennes etter søknad.
Progresjonskrav
Emnet må være bestått før en kan begynne på KRLE350 (masteravhandlingen).
Praksis
Se praksisplan.
Evaluering av emnet
Emnet evalueres i henhold til kvalitetssystemet for NLA Høgskolen.
Tilbys som enkeltemne
Nei
Litteratur og faglige ressurser
Book
Antikken og middelalderen : 750 f.Kr.-1350
Amadou, Christine, Kristiansand, Cappelen Damm akademisk, 11, B. 1, 2012, isbn:9788276349528,
56-65
Book
The Written gospel
Markus Bockmuehl, Cambridge, Cambridge University Press, XXVI, 360 s., 2005, isbn:9780521832854; 0521832853; 9780521540407; 0521540402,
kap. 4, s. 70-96, kap. 8, s. 135-148 og kap. 13, s. 238-253
Book
Om mysteriene : en dåpskatekese
Ambrosius, Asle Dingstad (1946-) (overs./oversetter), Oslo, Luther, 79 s., 1999, isbn:8253143923,
View online
Book Chapter
Protestantisk teologi i det 20. århundre
Gregersen, Niels Henrik, Protestantisk teologi i det 20. århundre, Kristiansand, Høyskoleforl., S. 31-46, 2008, 31-46, isbn:9788276345858,
Article
Bibelen - i anledning nyoversettelsen av Bibelen 2011
Haram, A, Bokvennen, 4, 2011, 29-35,
29-35
Book Chapter
Kierkegaard i dag.
Jaspers, K., Kierkegaard i dag., 56-63,
Book
Katekismens teologi
Jensen, Oddvar Johan, Oslo, Genesis, 152 s., cop. 2004, isbn:8247602946,
Article
Gjenopprettelse : perspektiver på kristen frelsesforståelse
Ståle Johannes Kristiansen (1971-), 241-256, Kirke og kultur (trykt utg.), Årg. 113, h. 3 (2008), 2008, 241-256,
View online
Book
Fortolkning til Matteusevangeliet
Kvalbein, Hans, Oslo, Luther, 328, 311 s., cop. 1998, isbn:978-82-531-6068-9; 8253160682,
15-59 og s. 124-188
View online
Book
Treenig teologi : historisk, systematisk, kontekstuelt
Rise, Svein, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 250 s., nr. 31, 2017, isbn:978-82-02-58340-8,
s. 19-56, 107-118 og 219-232
Book
Og Ordet ble kjød : studier i oldkirkens teologi
Skarsaune, Oskar, Oslo, Luther, 300 s., cop. 2001, isbn:8253144121,
s. 9-37
Book
Dåpskatekeser
Cyrillus Hierosolymitanus, Dagfinn Stærk (1950-) (red.), [Oslo], Luther, 127 s., cop. 2010, isbn:9788253146225,
Article
Den formkritiske bibelforskning hundre år etter
Jørn Varhaug, 213-233, Tidsskrift for teologi og kirke (trykt utg.), Årg. 79, nr. 3/4 (2008), 2008, [213]-233,
View online
Article
Lived religion as an emerging field: An assessment of its contours and frontiers
Ammerman, Nancy T., Nordic journal of religion and society, 2, 2016, 83-99,
View online
Article
Essentialism i religionsundervisningen: Ett religionsdidaktiskt problem
Hylén, Torsten, Karlstads Universitet, Nordidactica, 2, 2012, 106-137,
View online
Article
Kan generativ kunstig intelligens opplyse og danne oss?
Duenger Bøhn, Einar, Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk, 1, 2024,
View online
Article
ChatGPT: En trussel mot vår mestringsevne?
Felix, Cathrine V.; Sundsback, Kariin, Scandinavian University Press/Universitetsforlaget, Norsk filosofisk tidsskrift, 2-3, 2023, 153-158,
View online
Book
Secularization
Turner, Charles, Oxford, Routledge, 2020, isbn:9781138801554,
View online
Book
Hinduismen og buddhismen
Jacobsen, Knut A., Thelle, Notto R., Kristiansand, Høyskoleforl, 1999, isbn:978-82-7634-148-5; 82-7634-148-9,
Book Chapter
Swami Ramdev: Modern Yoga Revolutionary
Sarbacker, Stuart Ray, Swami Ramdev: Modern Yoga Revolutionary, New York, Oxford University Press, 2013, isbn:0199938709,
View online
Book
New Age Spirituality: Rethinking Religion
Sutcliffe, Steven J.; Saelid Gilhus, Ingvild, Oxford, Routledge, 2014, isbn:9781844657131,
Introduction
View online
Article
Levd hverdagsreligion
Valen Kleive, Hildegunn, 2020,
Article
Fra Sami Yusuf til Harris J Om islamske verdier og tematisering av muslimsk identitet gjennom halal-pop
Farstad, Mona Helen, Kirkelig Pedagogisk Senter (IKO), 115-131, Prismet (Oslo), 1-2, 2017-05-01, 115-131,
View online
Book
An introduction to moral philosophy
Wolff, Jonathan, New York, W W Norton & Company, 179, [2021]; © 2021, isbn:9780393428179,
1-81, 170-268
Book
Hva er metafysikk
Einar Duenger Bøhn, Universitetsforlaget, 149, 2021,
Book
The If Machine, 2nd Edition: 30 Lesson Plans for Teaching Philosophy
Worley, Peter ; Levi, Tamar, London, Bloomsbury Publishing Plc, 2019, isbn:1472969081,
View online
Article
The Problem of Abortion and the Doctrine of the Double Effect
Philippa Foot, Oxford Review, 5, 1967,
View online
Article
Need a Christian be a Mind-Body Dualist
Lynne Rudder Baker, Faith and Philosophy, 12, 1995, 489-504,
View online
Article
An Essay on Material Necessity
Barry Smith, Canadian Journal of Philosophy, Supplementary Volume 18,
View online
Article
Identity, individuation and substance
David Wiggins, European Journal of Philosophy, 20, 1-25,
View online
Article
Didactics of the Study of Religions
Alberts, Wanda, The Netherlands, BRILL, 300-334, Numen, 2-3, 55, 2008, 300-334,
View online
Article
Mangfoldskompetanse eller livsfilosofi? - ulike formål med religionsfag i Skandinavia: en ideanalytisk sammenligning av læreplantekster
Andersland, Inge, Din : tidsskrift for religion og kultur, 2020,
View online
Book Chapter
A reservoir of symbols: on the conceptualization of "Religion" in introductory books for RE in teacher education in Norway
Andreassen, Bengt-Ove, A reservoir of symbols: on the conceptualization of "Religion" in introductory books for RE in teacher education in Norway, S. 177-197, 2014, S. 177-197,
View online
Article
Ti uløste problemer – KRLE og Religion og etikk 2020–2030
Inge Andersland ; Knut Aukland, Kirkelig Pedagogisk Senter (IKO), Prismet, 4, 71, 2020-12-01,
View online
Article
Å lære hvordan: Forslag til et nytt mål utover å lære om og av religion
Aukland, Knut, Karlstads Universitet, Nordidactica, 2021,
View online
Article
Fortolkende tilnærming til religions- og livssynsundervisning
Oddrun M.H. Bråten (forfatter), 18-22, Religion og livssyn, Årg. 26, nr. 3 (2014), 2014, 18-22,
Book Chapter
Bruk av lærebøker i RLE
Bråten, Oddrun M.H., Bruk av lærebøker i RLE, Bergen, Fagbokforl., S. 173-197, 2014, 173-197, isbn:9788232102525,
Article
‘Deep learning’ in studies of religion and worldviews in Norwegian schools? the implications of the national curriculum renewal in 2020
Bråten, Oddrun M H. ; Skeie, Geir, MDPI AG, 1-16, Religions (Basel, Switzerland ), 11, 11, 2020-11-01, 1-16,
View online
Book Chapter
"Jeg tror på Gud og Jesus, men ikke på Eva og Adam!" : hvordan forholder lærere og elever seg til sannhetsspørsmålet i RLE?
Domaas, Ola Erik, "Jeg tror på Gud og Jesus, men ikke på Eva og Adam!" : hvordan forholder lærere og elever seg til sannhetsspørsmålet i RLE?, Bergen, Fagbokforl., S. 135-151, 2014, 135-151, isbn:9788232102525,
Article
Innenfra eller utenfra, faglig eller personlig?: perspektiver i religions- og livssynsundervisningen belyst ut fra internasjonal debatt
Eidhamar, Levi Geir, 27-46, Prismet, 1, 2019, 27-46,
View online
Book
The RE-searchers. A New Approach to Religious Education in Primary Schools
Freathy, G., Freathy, R., Doney, J., Walshe, K., Teece, G,
s 4-11, 100-124
View online
Article
Religion som fag – sett fra elevperspektiv: "RLE er egentlig et av de viktigste fagene"
Hovdenak, Sylvi Stenersen ; Leganger-Krogstad, Heid, IKO-forlaget A/S, 27-50, Prismet, 1, 2018, 27-50,
View online
Article
Kvifor KRLE? Forhandling og forståing av føremåla for det norske religions- og livssynsfaget i læreplan og lærebøker
Korsvoll, Nils Hallvard, Karlstads universitet, 2020,
View online
Book
Religion i skolen : didaktiske perspektiver på religions- og livssynsfaget
Marie Steine von der Lippe (1971-) (redaktør), Oslo, Universitetsforl, 217 s., cop. 2017, isbn:978-82-15-02907-8,
Document
British Journal of Educational Studies Pedagogical Bricoleurs and Bricolage Researchers: The case of Religious Education
Rob Freathy, Jonathan Doney, Giles Freathy, Karen Walshe & Geoff Teece, 2017-10-02; 1952-,
Book Extract
Case Studies from Europe Religious Education in a Post-Secular Age
157-167,
Document
RE-searchers
Institutt for lærerutdanning NTNU,
Book
Antikken og middelalderen : 750 f.Kr.-1350
Amadou, Christine, Kristiansand, Cappelen Damm akademisk, 11, B. 1, 2012, isbn:9788276349528,
56-65
Book
The Written gospel
Markus Bockmuehl, Cambridge, Cambridge University Press, XXVI, 360 s., 2005, isbn:9780521832854; 0521832853; 9780521540407; 0521540402,
kap. 4, s. 70-96, kap. 8, s. 135-148 og kap. 13, s. 238-253
Book
Om mysteriene : en dåpskatekese
Ambrosius, Asle Dingstad (1946-) (overs./oversetter), Oslo, Luther, 79 s., 1999, isbn:8253143923,
View online
Book Chapter
Protestantisk teologi i det 20. århundre
Gregersen, Niels Henrik, Protestantisk teologi i det 20. århundre, Kristiansand, Høyskoleforl., S. 31-46, 2008, 31-46, isbn:9788276345858,
Article
Bibelen - i anledning nyoversettelsen av Bibelen 2011
Haram, A, Bokvennen, 4, 2011, 29-35,
29-35
Book Chapter
Kierkegaard i dag.
Jaspers, K., Kierkegaard i dag., 56-63,
Book
Katekismens teologi
Jensen, Oddvar Johan, Oslo, Genesis, 152 s., cop. 2004, isbn:8247602946,
Article
Gjenopprettelse : perspektiver på kristen frelsesforståelse
Ståle Johannes Kristiansen (1971-), 241-256, Kirke og kultur (trykt utg.), Årg. 113, h. 3 (2008), 2008, 241-256,
View online
Book
Fortolkning til Matteusevangeliet
Kvalbein, Hans, Oslo, Luther, 328, 311 s., cop. 1998, isbn:978-82-531-6068-9; 8253160682,
15-59 og s. 124-188
View online
Book
Treenig teologi : historisk, systematisk, kontekstuelt
Rise, Svein, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 250 s., nr. 31, 2017, isbn:978-82-02-58340-8,
s. 19-56, 107-118 og 219-232
Book
Og Ordet ble kjød : studier i oldkirkens teologi
Skarsaune, Oskar, Oslo, Luther, 300 s., cop. 2001, isbn:8253144121,
s. 9-37
Book
Dåpskatekeser
Cyrillus Hierosolymitanus, Dagfinn Stærk (1950-) (red.), [Oslo], Luther, 127 s., cop. 2010, isbn:9788253146225,
Article
Den formkritiske bibelforskning hundre år etter
Jørn Varhaug, 213-233, Tidsskrift for teologi og kirke (trykt utg.), Årg. 79, nr. 3/4 (2008), 2008, [213]-233,
View online
Article
Lived religion as an emerging field: An assessment of its contours and frontiers
Ammerman, Nancy T., Nordic journal of religion and society, 2, 2016, 83-99,
View online
Article
Essentialism i religionsundervisningen: Ett religionsdidaktiskt problem
Hylén, Torsten, Karlstads Universitet, Nordidactica, 2, 2012, 106-137,
View online
Article
Kan generativ kunstig intelligens opplyse og danne oss?
Duenger Bøhn, Einar, Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk, 1, 2024,
View online
Article
ChatGPT: En trussel mot vår mestringsevne?
Felix, Cathrine V.; Sundsback, Kariin, Scandinavian University Press/Universitetsforlaget, Norsk filosofisk tidsskrift, 2-3, 2023, 153-158,
View online
Book
Secularization
Turner, Charles, Oxford, Routledge, 2020, isbn:9781138801554,
View online
Book
Hinduismen og buddhismen
Jacobsen, Knut A., Thelle, Notto R., Kristiansand, Høyskoleforl, 1999, isbn:978-82-7634-148-5; 82-7634-148-9,
Book Chapter
Swami Ramdev: Modern Yoga Revolutionary
Sarbacker, Stuart Ray, Swami Ramdev: Modern Yoga Revolutionary, New York, Oxford University Press, 2013, isbn:0199938709,
View online
Book
New Age Spirituality: Rethinking Religion
Sutcliffe, Steven J.; Saelid Gilhus, Ingvild, Oxford, Routledge, 2014, isbn:9781844657131,
View online
Book
An introduction to moral philosophy
Wolff, Jonathan, New York, W W Norton & Company, 179, [2021]; © 2021, isbn:9780393428179,
1-81, 170-268
Book
Hva er metafysikk
Einar Duenger Bøhn, Universitetsforlaget, 149, 2021,
Book
The If Machine, 2nd Edition: 30 Lesson Plans for Teaching Philosophy
Worley, Peter ; Levi, Tamar, London, Bloomsbury Publishing Plc, 2019, isbn:1472969081,
View online
Article
The Problem of Abortion and the Doctrine of the Double Effect
Philippa Foot, Oxford Review, 5, 1967,
View online
Article
Need a Christian be a Mind-Body Dualist
Lynne Rudder Baker, Faith and Philosophy, 12, 1995, 489-504,
View online
Article
An Essay on Material Necessity
Barry Smith, Canadian Journal of Philosophy, Supplementary Volume 18,
View online
Article
Identity, individuation and substance
David Wiggins, European Journal of Philosophy, 20, 1-25,
View online
Article
Didactics of the Study of Religions
Alberts, Wanda, The Netherlands, BRILL, 300-334, Numen, 2-3, 55, 2008, 300-334,
View online
Article
Mangfoldskompetanse eller livsfilosofi? - ulike formål med religionsfag i Skandinavia: en ideanalytisk sammenligning av læreplantekster
Andersland, Inge, Din : tidsskrift for religion og kultur, 2020,
View online
Book Chapter
A reservoir of symbols: on the conceptualization of "Religion" in introductory books for RE in teacher education in Norway
Andreassen, Bengt-Ove, A reservoir of symbols: on the conceptualization of "Religion" in introductory books for RE in teacher education in Norway, S. 177-197, 2014, S. 177-197,
View online
Article
Ti uløste problemer – KRLE og Religion og etikk 2020–2030
Inge Andersland ; Knut Aukland, Kirkelig Pedagogisk Senter (IKO), Prismet, 4, 71, 2020-12-01,
View online
Article
Å lære hvordan: Forslag til et nytt mål utover å lære om og av religion
Aukland, Knut, Karlstads Universitet, Nordidactica, 2021,
View online
Article
Fortolkende tilnærming til religions- og livssynsundervisning
Oddrun M.H. Bråten (forfatter), 18-22, Religion og livssyn, Årg. 26, nr. 3 (2014), 2014, 18-22,
Book Chapter
Bruk av lærebøker i RLE
Bråten, Oddrun M.H., Bruk av lærebøker i RLE, Bergen, Fagbokforl., S. 173-197, 2014, 173-197, isbn:9788232102525,
Article
‘Deep learning’ in studies of religion and worldviews in Norwegian schools? the implications of the national curriculum renewal in 2020
Bråten, Oddrun M H. ; Skeie, Geir, MDPI AG, 1-16, Religions (Basel, Switzerland ), 11, 11, 2020-11-01, 1-16,
View online
Book Chapter
"Jeg tror på Gud og Jesus, men ikke på Eva og Adam!" : hvordan forholder lærere og elever seg til sannhetsspørsmålet i RLE?
Domaas, Ola Erik, "Jeg tror på Gud og Jesus, men ikke på Eva og Adam!" : hvordan forholder lærere og elever seg til sannhetsspørsmålet i RLE?, Bergen, Fagbokforl., S. 135-151, 2014, 135-151, isbn:9788232102525,
Article
Innenfra eller utenfra, faglig eller personlig?: perspektiver i religions- og livssynsundervisningen belyst ut fra internasjonal debatt
Eidhamar, Levi Geir, 27-46, Prismet, 1, 2019, 27-46,
View online
Book
The RE-searchers. A New Approach to Religious Education in Primary Schools
Freathy, G., Freathy, R., Doney, J., Walshe, K., Teece, G,
s 4-11, 100-124
View online
Article
Religion som fag – sett fra elevperspektiv: "RLE er egentlig et av de viktigste fagene"
Hovdenak, Sylvi Stenersen ; Leganger-Krogstad, Heid, IKO-forlaget A/S, 27-50, Prismet, 1, 2018, 27-50,
View online
Article
Kvifor KRLE? Forhandling og forståing av føremåla for det norske religions- og livssynsfaget i læreplan og lærebøker
Korsvoll, Nils Hallvard, Karlstads universitet, 2020,
View online
Book
Religion i skolen : didaktiske perspektiver på religions- og livssynsfaget
Marie Steine von der Lippe (1971-) (redaktør), Oslo, Universitetsforl, 217 s., cop. 2017, isbn:978-82-15-02907-8,
Document
British Journal of Educational Studies Pedagogical Bricoleurs and Bricolage Researchers: The case of Religious Education
Rob Freathy, Jonathan Doney, Giles Freathy, Karen Walshe & Geoff Teece, 2017-10-02; 1952-,
Book Extract
Case Studies from Europe Religious Education in a Post-Secular Age
157-167,
Document
RE-searchers
Institutt for lærerutdanning NTNU,