4MGL5SA201 Samfunnsfag 2 5-10

Alle versjoner:
4MGL5SA201 (2024—2025)
4MGL5SA201 (2023—2024)
4MGL5SA201 (2022—2023)
4MGL5SA201 (2021—2022)
4MGL5SA201 (2020—2021)

Emnekode: 4MGL5SA201

Emnenavn: Samfunnsfag 2 5-10

Undervisningssemester: Vår

Steder: Oslo

Studieår: 2024–2025

Undervisningsspråk: Norsk

Studiepoeng: 30 poeng

Enkeltemne: Nei

Forkunnskapskrav

Sjå programplan

Relevans i studieprogrammet

Valfritt fordjupningsemne i grunnskolelærarutdanninga 5-10. Obligatorisk for studentar som skal ta master, samfunnsfag i grunnskulelærarutdanninga.

Emnet kan ikkje takast som einskildemne.

Innleiing

Samfunnsfag 2 skal førebu studentane til profesjonsrolla som samfunnsfaglærar for 5.-10. klassetrinn. Dette krev både fagleg innsikt og fagdidaktisk kompetanse. Geografien opnar for å gripe samanhengar mellom det lokale og det globale. Faget tek studentane med på leiting etter romlege mønster og samanhengar mellom natur, industri og samfunn, og korleis desse påverkar kvarandre gjennom endringsprosessar. Historie bidrar med innsikt i korleis samfunn har utvikla og forandra seg over tid, og skal gjere studentane i stand til å drøfte ulike vilkår og forklaringar på forandring og kontinuitet. Samfunnskunnskap skal gi studentane innsikt i korleis menneske skaper ulike former for samhandling gjennom sosiale nettverk, organisasjonar, institusjonar og samfunn. Sentralt er også kva migrasjon, politikk, teknologi, økonomiske strukturar og makt har å seie for samfunnsutvikling.   

Studium av samfunn, geografi og historie skal hjelpe menneska til å finne fotfeste og orientere seg i verda, i det nære, i det fjernare og globale, i fortid, i notid og i framtid. Gjennom myndiggjering og kunnskap skal studentane utvikle evna si til kritisk refleksjon, resonnement og argumentasjon og utvikle haldningar og kompetansar som mangfaldige, berekraftige og demokratiske samfunn treng. 

Studentar som skal ta master i samfunnsfag, skriv arbeidskrav knytt til FoU-oppgåva i dette emnet. 

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har djupnekunnskap om utvalde fagdidaktiske og samfunnsfaglege teoriar, metodar og forskingsfelt
  • har djupnekunnskap om verdigrunnlaget og mandatet for skulen og skulen sin historiske plass i samfunnet 
  • har djupnekunnskap om sentrale føresetnader og problemstillingar knytte til statsdanning, samfunnsutvikling og demokratiseringsprosessar
  • har djupnekunnskap om utvalde døme på samspelet mellom globalisering, ressursfordeling, migrasjon, politikk og utvikling
  • har kunnskap om økonomiske strukturar, verdiskaping, makt og marknad i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv
  • har kunnskap om geografiske grunnomgrep, den romlege dimensjon og geografisk identitet 
  • har djupnekunnskap om stad og landskap som natur, kultur og historie, og om korleis nærmiljøet kan nyttast som didaktisk ressurs.
  • har djupnekunnskap om berekraftig utvikling og sentrale delar av klima- og miljøvitskapen
  • har innsikt i utvalde døme på den historiske utviklinga i Noreg, og djupnekunnskapar om norsk industrialiseringshistorie, migrasjonshistorie, sosialdemokratiet og velferdsstaten

 

Ferdigheter

Studenten

  • kan leggja til rette for kritisk refleksjon, utvikling av medborgarskap og berekraftig handlingskompetanse hos elevane 
  • kan søkja, vurdera og tolka ulike typar kjelder og bruke dette i arbeidet med å utvikle elevane sin kritiske kompetanse og kreativitet
  • kan planleggja og leia læringsarbeidet med særleg vekt på grunnleggjande ferdigheiter og tilpassa opplæring
  • kan bruka og evaluera ulike arbeidsmåtar som stimulerer elevane til medvit om tid, rom og samfunnsprosessar
  • kan reflektere omkring samanhengar mellom industrialisering og forbruk, og korleis desse påverkar natur, klima og samfunn 
  • kan reflektere over og kritisk vurdere teoriar og forklaringsmodellar for migrasjon, samfunnsutvikling, demokratiseringsprosessar og historiske utviklingstrekk i nasjonale og internasjonale samanhengar

 

Generell kompetanse

Studenten

  • kan leggja til rette for at elevane kan reflektere over samfunnsfaglege spørsmål og stimulere til kritisk tenking og kreativitet
  • kan leggja til rette for at elevane skaffar seg overblikk over periodar og utviklingsmønster og for refleksjon over korleis historie og kultur blir til
  • kan bidra til endringsprosessar og samfunnsfagleg nytenking i skulen og involvera lokalt samfunnsliv i opplæringa
  • har innsikt i sentrale faglige, fagdidaktiske og yrkesetiske problemstillinger

 

Følgjande læringsutbytte er knytt til FoU-oppgåva:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om forskings- og utviklingsarbeid med relevans for eiga profesjonsutøving
  • har oversikt over og forståing for forskingslitteratur som er aktuell for å kunne svare på vald problemstilling

Ferdigheter

Studenten

  • kan formulere ei profesjonsretta problemstilling
  • kan drøfte vald problemstilling i lys av relevant forskingslitteratur
  • kan bruke kunnskapsoppsummering som forskingsmetode
  • kan formidle og drøfte funna til kunnskapsoppsummeringa i eit profesjonsfellesskap

Generell kompetanse

Studenten

  • har djupneinnsikt i vald fagleg/fagdidaktisk problemstilling
  • kan sjå samanhengen mellom forsking og utviklingsarbeidet til skulen
  • kan på eit avansert nivå analysere, formidle og samtale om faglege problemstillingar knytt til profesjonsutøvinga

Innhald

Fordjupningsemnet Samfunnsfag 2 gir ei djupare tilnærming innan utvalde emne i samfunnsfaget. Nokre tema er allereie introdusert i innføringsemnet Samfunnsfag 1, og denne vidareføringa inneber difor ei form for fordjuping og progresjon.  

Emnet er i hovudsak strukturert i to tverrfaglege temabolkar: (1) Framveksten av det moderne Noreg, og (2) Perspektiv på globalisering, migrasjon og utvikling. I det same integrerast ei rekke fagdidaktiske emne i desse bolkane, og studentane vil øvast i korleis ein kan arbeide med historiske kjelder og vitskaplege tenkjemåtar i samfunnsfag.  

Framveksten av det moderne Noreg (1) gjev innsikt i at økonomi/samfunn-dimensjonen kan studerast på ulike nivå, og at mikroorienterte studiar, av ein gard eller ei bedrift, kan kasta lys over større samanhengar og gje kunnskap om verdiskaping og økonomiske strukturar. Studentane får eit djupare innblikk i utvalde delar av Noregs historie, særleg norsk  samfunnsutvikling og industrihistorie. Denne bolken byggjer også djupare kunnskapar om geografiske grunnomgrep, geografisk identitet, klimateori og ulike faktorar som utfordrar ei berekraftig utvikling.    

Perspektiv på globalisering, migrasjon og utvikling (2) gjev kjennskap til komplekse aspekt,  mekanismar og konsekvensar av globalisering og migrasjon. Studentane skal forstå menneskeleg mobilitet og vandring i ein større geografisk, politisk, økonomisk, sosial og historisk samanheng. Dagens folkevandringar vert samanlikna med den norske masseutvandringa til Amerika. Vidare drøftast ulike forhold som fremjar og hemmar utvikling i utvalde regionar. Særleg fokus vert lagt på politikk, økonomi, utviklingsengasjement og demokratiseringsprosessar. 

Arbeids- og undervisingsformer

Undervisninga vert organisert i seminar og førelesingar, gruppearbeid, førebudde studentinnlegg, praksis, ekskursjon, sjølvstudium og rettleiing på tekst. Digital eller asynkron undervisning kan førekomme. 

Arbeidsomfang

Berekna arbeidsmengde for student: ca. 900 timar

Arbeidskrav

Følgjande arbeidskrav må vera godkjende før studenten kan gå opp til eksamen:

For alle studentar i emnet

  • Eit fordjupingsprosjekt. Alle studentar gjennomfører eit fordjupningsprosjekt, og dei som ikkje skriv FoU-oppgåve i samfunnsfag, skriv to oppgåver.*Sjå under
  • Eit munnleg framlegg (førebudd fagleg debatt)
  • To litteraturoppsummeringar
  • Ein fagdidaktisk oppgåve
  • Krav til  frammøte og aktiv deltaking vert spesifisert ved semesterstart 

Følgjande arbeidskrav er knytt til FoU-oppgåva:

  • Inntil tre tekstutkast etter gitte kriterium
  • Deltaking i grupperettleiing
  • Deltaking i individuell rettleiing

For studentar som ikkje skriv FoU-oppgåve i samfunnsfag

  • Skriftleg oppgåve *

Nærare opplysningar om innhaldet i arbeidskrava og tidspunkt for gjennomføring vert gjeve i undervisningssemesteret.

Vurderingsuttrykk arbeidskrav

Godkjend / ikkje godkjend

Avsluttande vurdering

  • Individuell skuleeksamen, 6 t. 

Vurderingsuttrykk avsluttande vurdering

Skuleeksamen: Det vert gjeve gradert karakter frå A - F, der F er ikkje bestått.

Tillatte hjelpemiddel

Skuleeksamen: Ingen

Eksamensspråk

Norsk. Andre språk kan godkjennast etter søknad.

Praksis

Studentar i grunnskulelærarutdanninga, sjå eigen praksisplan. 

Studentar på årseining, sjå eigen studieplan.

Evaluering av emnet

Det vil bli føreteke emneevaluering i høve til kvalitetssystemet for NLA Høgskolen. Studenten kan også gje tilbakemelding på emnet i faggruppa/klassen.

Litteratur og faglege ressursar

Book


Frå bondesamfunn til bioindustri : 1920-2000
Almås, Reidar, Oslo, Samlaget, 29s, 4, 2002, isbn:8252160158; 8252155847; 8252155847,
s. 383 - 411

Book Chapter


Økonomisk vekst og industrialisering 1840-1905
Myhre, J.E., Myhre, Jan Eivind, Økonomisk vekst og industrialisering 1840-1905, [Oslo], Det norske samlaget, 364 sider, band 3, [2022], 199-234, isbn:9788234007903,

Book


Å gripe fortida : innføring i historisk forståing og metode
Andresen, A.; Rosland, S.; Ryymin, T. & Skålevåg, S. A., Andresen, Astri, Oslo, Samlaget, 20s, cop. 2015, isbn:9788252186635,
s. 43 - 62

Book


Norsk historie 1814-1905 : å byggje ein stat og skape ein nasjon
Myhre, Jan Eivind, Oslo, Samlaget, 43, B. 3, cop. 2015, isbn:9788252186550,
s. 166 - 189; 222 - 246

Article


Inviting students to independent judgement: Teaching financial literacy as citizenship education
Björklund, Mattias ; Sandahl, Johan, London, England, SAGE Publications, 103-121, Citizenship, social and economics education, 2, 20, 2021-08, 103-121,
View online

Article


Kritisk tenkning i bærekraftundervisning: en kvalitativ analyse av ungdoms perspektiver på klimatiltak
Borge, Julie Ane Ødegaard ; Langø, Mona, Karlstad; Centrum för de samhällsvetenskapliga ämnernas didaktik (CDS) Karlstad universitet, 111-, Nordidactica, 2023:2, 13, 2023, 111-134,
View online

Book Chapter


Forbrukere og forbrukersamfunnet
Brusdal, Ragnhild og Frønes, Ivar, Forbrukere og forbrukersamfunnet, Oslo, Gyldendal akademisk, 294-313, 2016, 224-242, isbn:9788205572324,

Book Chapter


Makt i det norske samfunnet
Engelstad, F., Frønes, I. & Kjølsrød, L. (red.), Lise Kjølsrød (1949-) (redaktør/forfatter av forord/bidragsyter), Makt i det norske samfunnet, Oslo, Gyldendal, Bind 3, 2022, 341-364, isbn:9788205572324,

Article


Økologisk økonomi og kritisk økonomi
Hansen, M., POLIS - Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, 5, 3,
View online

Book


Verden på vippepunktet : hvor ille kan det bli?
Hessen, Dag O., Oslo, Res publica, 39, [2020], isbn:9788282262019,
s. 129 - 167. Klima. Ligger i Canvas

Book


"-flittigere elv finnes ikke i Norge-" : energi- og teknologibetraktninger med utgangspunkt i Akerselva
Harnæs, Hilde, Oslo, Høgskolen i Oslo, Avdeling for lærerutdanning, 60s, 1996 nr 11, 1996, isbn:8257901717,
Åpent tilgjengelig på nb.no
View online

Book


Kvifor vart det slik? norsk historie gjennom 10 000 år
Hundstad, D. (Red.), Dørum, Knut; Myking, John Ragnar, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 172s, [2021], isbn:9788202517502,
s. 138 - 219; 253 - 334; 367 - 374. Boken må kjøpes.

Book Chapter


Verdiar i samfunnsfag i læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020
Hunnes, Odd Ragnar, Børhaug, K., Hunnes, O.R., & Samnøy, Å., Kjetil Børhaug (1963-) (redaktør/forfatter av forord/redaktør), Verdiar i samfunnsfag i læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020, Bergen, Fagbokforlaget, 308 sider, [2022]; © 2022, 47-64, isbn:978-82-450-3791-3,

Book Chapter


Norskekysten - en naturens gave
Kolle, N., Kolle, N. (red.), Norskekysten - en naturens gave, Bergen, Fagbokforl, 589, B. 1, 2014, 15-41, isbn:9788232104246,

Book Chapter


Det sivile samfunn
Lorentzen, H., Ivar Frønes (1946-) (red.), Det sivile samfunn, Oslo, Gyldendal akademisk, 19, cop. 2010, 308-326, isbn:9788205390867,

Book Chapter


Norge og oljen - fortid, nåtid og fremtid
Schiefloe, P.M., Frønes, I. & Kjølsrød, L. (red.), Lise Kjølsrød (1949-) (redaktør/forfatter av forord), Norge og oljen - fortid, nåtid og fremtid, Oslo; © 2022, Gyldendal, 415 sider, bind 2, [2022], 14-39, isbn:978-82-05-57230-0,

Book


Demokratisk kapitalisme
Sejersted, Francis, Oslo, Universitetsforlaget, 59, cop. 1993, isbn:8200216578,
s. 47 - 106

Book


Sosialdemokratiets tidsalder : Norge og Sverige i det 20. århundre
Sejersted, Francis, (1936-2015) (forfatter), Oslo, Pax, 24, 2013, isbn:9788253036502,
s. 576 - 599
View online

Book


Utdanning for bærekraftig utvikling hva, hvorfor og hvordan?
Sinnes, Astrid T., Oslo, Universitetsforlaget, 26, [2021], isbn:9788215052687,
s. 43 - 72

Book


De beste intensjoner : oljelandet i klimakampen
Sæther, Anne Karin, Oslo, Cappelen Damm, 60, 2019, isbn:9788202601683,
s. 9 - 12 ("Klimaland eller oljenasjon?") s. 45-61 ("Oljeboring i klimaets tjeneste?") s. 377 - 416 ("Oljelandet inni en ny tid") totalt ca. 60 sider
View online

Book Chapter


Skolens vekst og fall som kirkelig institusjon
Sødal, Helje Kringlebotten, Knut Dørum (1969-) (redaktør), Skolens vekst og fall som kirkelig institusjon, Bergen, Fagbokforlaget, 2019, 59-73, isbn:9788245029222,
View online

Book Chapter


Grunnskolen som samfunnsintegrerende prosjekt. En sammenfattende analyse.
Vlockmar, N., Nina Volckmar (1957-) (redaktør), Grunnskolen som samfunnsintegrerende prosjekt. En sammenfattende analyse., Oslo, Gyldendal akademisk, 286 s., 2016, 132-145, isbn:978-82-05-49182-3,

Article


Forenkling og kompleksitet: Bærekraft og samfunnsfagene i norsk skole
Sæther, Elin ; Hidle, Kari-Mette Walmann, Det Kgl. Bibliotek, 2022,
View online

Book Chapter


Bærekraft i begynneropplæringen : kvalifisering, aktivering eller indoktrinering?
Hidle, Kari-Mette Walmann, Bærekraft i begynneropplæringen : kvalifisering, aktivering eller indoktrinering?, Bergen, Fagbokforlaget, 2024, 267-288, isbn:978-82-450-4714-1,

Book Chapter


Læring for individuelt eller kollektivt ansvar? En analyse av bærekraft i lærebøker for samfunnsfag i begynneropplæringen
Trædal, Leif Tore, Espen Helgesen (1980-) (redaktør), Læring for individuelt eller kollektivt ansvar? En analyse av bærekraft i lærebøker for samfunnsfag i begynneropplæringen, Bergen, Fagbokforlaget, 309 sider, 2024, 289-306, isbn:978-82-450-4714-1,

Article


Varför fortsätter flykten över Medelhavet?: Innebörden av att göra en kausalanalys av en samhällsfråga
Jägerskog, Ann-Sofie ; Tväråna, Malin ; Björklund, Mattias ; Strandberg, Max ; Bergqvist, Ove ; Bittner, Theodor ; Dahlman, Anita ; Eriksson, Katja ; Häger, Helena ; Kåks, Bodil ; Norell, Eva ; Ragne, Lotta ; Söder, Sofie, 5-, Forskning om undervisning och lärande, 2, 9, 2021, 5
View online

Technical Report


Folkehelse og sosial bærekraft. En sammenligning og diskusjon av begrepsinnhold, målsettinger og praktiske tilnærminger
Hofstad, Hege ; Bergsli, Heidi, By- og regionforskningsinstituttet NIBR, OsloMet - Storbyuniversitetet, NIBR-rapport, 2017,
View online

Article


Bærekraftig utvikling. En kritisk begrepsundersøkelse
Markus Lindholm, Cappelen Damm Akademisk NOASP, Nordisk tidsskrift for pedagogikk & kritikk, 9, 2023-11-01,
View online

Book Chapter


Oljelandet
Stugu, Ola Svein, Stugu, Ola Svein, Tone Svinningen (1963-) (redaktør), Oljelandet, Oslo, Samlaget, 379 s., 4, 2018, 239-308, isbn:978-82-521-9627-6,

Book Chapter


Utviklingshjelp - idealisme og stormaktspolitikk
Engh, S. & Vik, H. H., Waage, H.H., Tamnes, R. & Vik, H.H. (red.), Utviklingshjelp - idealisme og stormaktspolitikk, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 21, 2013, 333-355, isbn:9788202431914,

Book


Bistand og utvikling i et nytt landskap
Eriksen, T. L. & Smukkestad, O., Tore Linné Eriksen (1945-), Kristiansand, Cappelen Damm akademisk, 25, 2013, isbn:9788276349627,
s. 287 - 311

Book


Poverty and elusive development
Banik, Dan, Oslo, Universitetsforl, 39, cop. 2010, isbn:9788215012186,
s. 83 - 121 (kapittel 4).

Article


What Kinds of Chinese ‘Geese’ Are Flying to Africa? Evidence from Chinese Manufacturing Firms
Brautigam, Deborah ; Xiaoyang, Tang ; Xia, Ying, Oxford University Press, i29-i51, Journal of African economies, suppl_1, 27, 2018-08-01, i29-i51,
View online

Book Chapter


Immigration and the Nordic welfare state: a tense companionship
Brochmann, G., P. Kettunen, S. Michel & K. Petersen (red.), Pauli Kettunen (redaktør), Immigration and the Nordic welfare state: a tense companionship, Cheltenham, UK ; Northampton, MA, USA :; Cheltenham, UK ; Northampton, MA, USA :, Edward Elgar Publishing, 24, [2015]; ©2015, 83-106, isbn:9781784715366; 1784715360,

Book Chapter


Multiculturalism or assimilation? : the Norwegian welfare state approach
Brochmann, G. & Djuve, A.B., Kivisto, P. & Wahlbeck, Ö. (red.), Multiculturalism or assimilation? : the Norwegian welfare state approach, Basingstoke, Palgrave Macmillan, 219-245, 2013, 219-245, isbn:9780230360198,

Book Chapter


Opplæring for demokrati i ei globalisert verd
Børhaug, K., Børhaug, K., Trond Solhaug (1951-) (redaktør), Opplæring for demokrati i ei globalisert verd, Oslo, Universitetsforlaget, 17, [2021], 163-183, isbn:9788215047423,
Mange har også boken fra Samfunnsfag 1

Book Chapter


Migrasjon
Carling, J., Jordhus-Lier, D. & Stokke, K. (red.), Migrasjon, Cappelen Damm Akademisk, 14, 2017, 161-174, isbn:9788202547752,
Gratis tilgjengelig på nett via DOI-lenke
View online

Video


Podcast-episode: "Kinas rolle i Afrika? Hva nå?"
CMI/UiB, og Tjønneland, E.N., CMI/UiB, 28 min, 2021, 8. mars,
Fra podcasten: "Hvor... og hvorfor? Bergen Global" Gjest i episoden: Elling N. Tjønneland, seniorforsker ved CMI. Produsert av Universitetet i Bergen (UiB) og Christian Michelsens Institutt (CMI)
View online

Book


Exodus immigration and multiculturalism in the 21st century
Collier, Paul, London, Penguin, 48, 2014, isbn:978-0-141-04216-9,
s. 179 - 227

Book Chapter


En verden i forandring
Eide, E. & Alghasi, S., Alghasi, S., Eide, E. & Simonsen, A.H. (red.), Eide, Elisabeth; Simonsen, Anne Hege, En verden i forandring, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 275 sider, [2020], 33-49, isbn:9788202562670,

Book


Verda og vi
Eidsvik, E., Eidsvik, Erlend, Oslo, Samlaget, 52, cop. 2019, isbn:978-82-521-9507-1,
s. 308 - 333; 334 - 359. Boken må kjøpes/du skal ha den fra Samf.1

Book


Migrasjonsforståelse : flytteprosesser, rasisme og globalisering
Fuglerud, Øivind, Oslo, Universitetsforlaget, 143, cop. 2017, isbn:978-82-150-1394-7,
Boken må kjøpes. Sidespenn: s. 19 - 43; 67-184

Article


30 Years of World Politics: What Has Changed?
Fukuyama, Francis, Baltimore, Johns Hopkins University Press, 11-21, Journal of democracy, 1, 31, 2020, 11-21,
Tekst ligger i Canvas, under Filer --> Emnelitteratur --> Canvasfiler utenom kompendiene
View online

Article


Som man sår? Om forholdet mellom vestlige intervensjoner og flyktningkrisen
Hellestveit, Cecilie, Internasjonal politikk, 2, 74, 2016-06-14,
Tekst ligger i Canvas, under Filer --> Emnelitteratur --> Canvasfiler utenom kompendiene
View online

Article


Demanding Recognition: A New Framework for the Study of Political Clientelism
Klaus, Kathleen ; Paller, Jeffrey W ; Wilfahrt, Martha, 185-203, African affairs (London), 487, 122, 2023-06-08, 185-203,
View online

Article


Empathy: simple and inevitable? Development education and narratives of African poverty
Kurian, Nomisha C., UCL Press, 120-137, International journal of development education and global learning (Print), 1, 11, 2019-06-18, 120-137,
View online

Book


Bærekraftdidaktikk - spenninger og sammenhenger
Kvamme, O.A. & Sæther, E., Ole Andreas Kvamme (1965-) (redaktør), Bergen, Fagbokforlaget, 20s, 2019, isbn:978-82-450-2427-2,
s. 15 - 35.

Video


WHY POVERTY. Poor Us: An Animated History of Poverty
Lewis, B., Submarine, 2012,
Dokumentarepisode. Vi ser den sammen i undervisningen.
View online

Article


Poverty, Inequality, and Democracy: Growth Without Prosperity in Africa
Lewis, Peter, Johns Hopkins University Press, 95-109, Journal of democracy, 4, 19, 2008, 95-109,
View online

Book


Øst, vest, nord, sør : hovedlinjer i internasjonal politikk etter 1945
Lundestad, Geir, Oslo, Universitetsforl, 36, cop. 2015, isbn:9788215024400,
s. 283 - 318

Book Chapter


Styresett og deltagelse
Millstein, M., Sæther, B. et.al., David Jordhus-Lier (1978-) (redaktør), Styresett og deltagelse, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 13, 2017, 191-203, isbn:9788202547752,
Tilgjengelig på nett via OpenAccess
View online

Book Chapter


Social Equality as a Development Strategy
Moene, K., Olle Törnquist and John Harriss ; with Neera Chandhoke and Fredrik Engelstad, Social Equality as a Development Strategy, Copenhagen K, Denmark, NIAS Press, 2016, 240-267, isbn:8776942007,
Tekst ligger i Canvas, under Filer --> Emnelitteratur --> Canvasfiler utenom kompendiene

Book Chapter


Dagens virkemidler for økt utvikling - fungerer de?
Muriaas, Ragnhild L., Muriaas, Ragnhild L., Dagens virkemidler for økt utvikling - fungerer de?, Kristiansand, Høyskoleforl, 136 s., 2011, 113-128, isbn:9788276348026,

Book Chapter


Introduction
Puyvallée, Antoine de Bengy & Bjørkdahl, Kristian, Puyvallee, Antoine de Bengy ; Bjorkdahl, Kristian, Bjørkdahl, Kristian ; de Bengy Puyvallée, Antoine, Introduction, Cambridge University Press, 2021, 1-13, isbn:9781108488792,
View online

Book Chapter


Fargeblindhet i norsk skole
Ramirez, C., Døving, C.A., Cora Alexa Døving (1966-) (redaktør), Fargeblindhet i norsk skole, Oslo, Universitetsforlaget, 457 sider, 2022, 378-392, isbn:978-82-15-06306-5,

Book Chapter


Økonomisk globalisering
Sæther, B., Jordhus-Lier, D. & Stokke, K. (red.), David Jordhus-Lier (1978-) (redaktør), Økonomisk globalisering, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 13, 2017, 73-84, isbn:9788202547752,
Tilgjengelig på nett via DOI
View online

Book


Libya : krigens uutholdelige letthet
Tvedt, T.; Tormod Heier (1968-) (forfatter), Heier, Tormod, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 24, 2019, isbn:978-82-02-63442-1,
s. 23 - 45.

Book Chapter


Energy, poverty and development: The challenges
Urban, Frauke, Energy, poverty and development: The challenges, United Kingdom, Routledge, 1-23, 2020, 1-23, isbn:9781138485969,
Ligger i canvas.
View online

Book Chapter


The energy–poverty–climate nexus
Urban, Frauke, The energy–poverty–climate nexus, United Kingdom, Routledge, 84-99, 2020, 84-99, isbn:9781138485969,
Ligger i canvas
View online

Book Chapter


Kjønn og utvikling
Waldrup, A., Eriksen, T.L. (red.), Tore Linné Eriksen (1945-), Kjønn og utvikling, Kristiansand, Cappelen Damm akademisk, 335 s., 2013, 135-160, isbn:9788276349627,

Article


Imagined sameness or imagined difference? Norwegian social studies teachers’ views on students’ cultural and ethnical backgrounds
Åberg, Ingvill Bjørnstad, 178-198, Journal of social science education, 4, 20, 2021, 178-198,
Tilgjengelig via DOI. // Tekst ligger også i Canvas, under Filer --> Emnelitteratur --> Canvasfiler utenom kompendiene
View online

Article


Lite land som humanitær stormakt?
Østerud, Øyvind, 303-313, Nytt norsk tidsskrift, 4, 23, 2006-12-05, 303-313,
Tekst ligger i Canvas, under Filer --> Emnelitteratur --> Canvasfiler utenom kompendiene
View online

Book


Norsk utvandringshistorie
Østrem, Nils Olav, Oslo, Samlaget, ca. 100, cop. 2014, isbn:9788252184952,
Må kjøpes. Kapittel 1, 3, 4 og 5.

Book Chapter


Kilder og kildegransking i samfunnsfag
Korbøl, Karsten, Erdal, F.S., Granlund, L. & Ryen, E. (red.), Lise Granlund (1974-) (redaktør), Kilder og kildegransking i samfunnsfag, Oslo, Universitetsforlaget, 329 sider, [2021], 113-135, isbn:978-82-15-03101-9,

Book


Teaching geography 11-18 : a conceptual approach
Lambert, D. & Morgan, J., John Morgan, Maidenhead, Open University Press, 76s, 2010, isbn:9780335234486; 9780335234479,
s. 69 - 144

Book Chapter


Identitet, stad og lokalsamfunn
Hasle, K.A. & Straume, K., Børhaug, K., Hunnes, O.R., & Samnøy, Å., Identitet, stad og lokalsamfunn, Bergen, Fagbokforlaget, 2022, Side 125-142, isbn:9788245037913,