MGL5SA101 Samfunnsfag 1 5-10

Alle versjoner:
MGL5SA101 (2025—2026)
MGL5SA101 (2024—2025)
MGL5SA101 (2023—2024)
MGL5SA101 (2022—2023)
MGL5SA101 (2021—2022)
MGL5SA101 (2020—2021)
MGL5SA101 (2019—2020)
MGL5SA101 (2018—2019)

Emnekode: MGL5SA101

Emnenavn: Samfunnsfag 1 5-10

Undervisningssemester: Haust

Steder: Bergen

Studieår: 2024–2025

Undervisningsspråk: Norsk

Studiepoeng: 30 poeng

Enkeltemne: Nei

Forkunnskapskrav

Sjå programplan

Relevans i studieprogrammet

Valfritt relevant emne i grunnskolelærarutdanninga 5.-10. trinn. Obligatorisk for studentar som skal ta master - samfunnsfag i grunnskolelærarutdanninga.

Emnet kan takast som einskildemne

Innleiing

Samfunnsfaget har samfunnsbyggjande ambisjonar. Studium av samfunn skal hjelpe menneska til å finne fotfeste og orientere seg i verda, i det nære, i det fjernare og globale, i fortid, i notid og i framtid. Gjennom å tileigne seg kunnskap og myndiggjering skal studentane utvikle evna si til kritisk refleksjon, resonnement og argumentasjon og utvikle verdiar og haldningar som mangfaldige og demokratiske samfunn treng. Slike samfunn må mellom anna ha menneske som tek initiativ, undersøkjer sjølv, kan samarbeide og ta ansvar.  

Samfunnsfag 1 skal førebu studentane til profesjonsrolla som samfunnsfaglærar for 5.-10. klassetrinn. Dette krev både fagleg og fagdidaktisk innsikt. Studentane skal kunne legge til rette for deltakande og handlingsorientert læring, som fremjar elevane si interesse for faget. Studentane skal tileigne seg kompetanse i å utforske,  kommunisere,  tenkje kritisk og leie læringsprosessar som introduserer elevane for samfunnsvitskaplege tenkemåtar. Målet er å danna kritiske, initiativrike og ansvarlege lærarkandidatar, som kan gå inn som aktive deltakarar i skule og samfunn.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kjennskap til vitskaplege teoriar og metodar innan samfunnsfaget
  • har kunnskap om samfunnsfagdidaktisk teori og forsking
  • har kunnskap om menneskerettar, medborgarskap og demokrati
  • har kunnskap om samane som urfolk, om dei nasjonale minoritetane og om kulturelt mangfald i Noreg
  • har kunnskap om samspelet mellom menneske, teknologi og natur, med vekt på befolkningutvikling, ressursfordeling og berekraftig utvikling
  • har kunnskap om sosialisering, kultur, identitet, kjønn og ulikskap i eit samfunnsfagleg perspektiv
  • har kunnskap om handlingsrom og utfordringar for samfunnsfaget knytt til elevane sin digitale kvardag, digitale ferdigheiter, digital kjeldebruk og digital dømmekraft
  • har kunnskap om ideologiar, makt, politikk og styringsformer
  • har kunnskap om konfliktar og samarbeid i geografisk, historisk og samfunnsvitskapleg perspektiv

Ferdigheter

Studenten

  • kan leie læringsprosessar med særleg vekt på grunnleggjande ferdigheiter og dei tverrfaglege tema i læreplanen, og sikre progresjon i opplæringa
  • kan arbeide med verdiar og haldningar i samfunnsfag, stimulere til undring om og respekt for mangfald og bruke dette som ressurs i arbeidet med elevane
  • kan finne, vurdere og tolke ulike typar kjelder for å legge til rette for gode læringsprosessar
  • kan reflektere over ulike dimensjonar ved demokratiopplæringa, og legge til rette for utvikling av demokratisk medborgerskap
  • kan reflektere over planlegging, leiing og vurdering av læringsarbeid som grunnlag for læringsretta tilbakemelding til alle elevar

Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege og fagdidaktiske spørsmål
  • har overblikk over periodar og utviklingsmønster og kan gjere greie for korleis historie og kultur blir konstruert

Innhald

Innføringsemnet i samfunnsfag har ei brei tilnærming og integrerer perspektiv frå samfunnsfagdidaktikk med geografi, historie og samfunnskunnskap.  

Studentane får eit oversyn over lange historiske linjer og nokre sentrale hendingar i verdshistoria; frå dei forhistoriske jeger- og sankarsamfunna, til jordbrukssamfunn, industrisamfunn og notidige kunnskapssamfunn. Samspel mellom menneske, teknologi og natur står sentralt i emnet. Studentane får mellom anna innblikk i forhold og utfordringar knytt til befolkningsutvikling, ressursfordeling, berekraftig utvikling, konfliktar, internasjonalt samarbeid, kulturelt mangfald, sosialisering, sosial ulikskap, politikk og demokrati. Korleis menneske skaper og blir ein del av ulike samhandlingsmønster og fellesskap, ofte med ulik fordeling av makt og ressursar, er sentrale moment i samfunnsfaget.  

Emnet gjev grunnleggjande kunnskapar og ferdigheiter for å undervise i dei tverrfaglege temaområda demokrati og medborgarskap, folkehelse og livsmeistring og berekraftig utvikling.  

Arbeids- og undervisingsformer

Undervisninga vert organisert i seminar og førelesningar, gruppearbeid, førebudde studentinnlegg, praksis, ekskursjon, sjølvstudium og rettleiing på tekst. Digital eller asynkron undervisning kan førekomme.

Arbeidsomfang

Arbeidsmengde for student: ca 900 timar

Arbeidskrav

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende innan fastsette fristar for å ta eksamen i emnet:

  • Ein fagtekst med prosesskriving
  • Ei vurdering av ein medstudent sin fagtekst
  • To leserapportar
  • To podcastar
  • Ei fagdidaktisk oppgåve
  • Breiddetest
  • Krav til frammøte og aktiv deltaking i undervisninga blir angitt ved emnets oppstart

Nærare opplysningar om arbeidskravas innhald og tidspunkt for gjennomføring vert gjeve i undervisningssemesteret.

Vurderingsuttrykk arbeidskrav

Godkjend / Ikkje godkjend. Individuell vurdering.

Avsluttande vurdering

  • Munnleg eksamen, tel 50% av karakteren
  • 3 dagars heimeeksamen (2500 ord, +/- 10 %), tel 50 % av karakteren

Vurderingsuttrykk avsluttande vurdering

Det vert gitt gradert karakter frå A- F, der F er ikkje greidd.

Tillatte hjelpemiddel

Heimeeksamen: Alle hjelpemiddel, men eksamensettet må løysast og skrivast sjølvstendig

Munnleg eksamen: Ingen hjelpemiddel

Eksamensspråk

Norsk.

Andre språk kan godkjennast etter søknad

Progresjonskrav

Emnet Samfunnsfag 1 må vera greidd før studenten kan starta på Samfunnsfag 2.

Praksis

For studentar i grunnskulelærarutdanninga: Sjå plan for praksisstudiet i grunnskulelærarutdanninga for trinn 5-10. 

For studentar i årsstudiet: Sjå studieplan.

Evaluering av emnet

Det vil bli føretatt emneevaluering i høve til kvalitetssystemet for NLA Høgskolen.

Studenten kan også gje tilbakemelding på emnet i faggruppa/klassen.

Kan takast som enkeltemne

Nei

Litteratur og faglege ressursar

Book


Det 20. århundrets historie - et globalt perspektiv
Balsvik, Randi Rønning, Oslo, Cappelen akademisk, 165., 2010, isbn:9788202289850,
s. 13-43; s. 71-194 og s. 300-310. Andre deler av boka er emnelitteratur på Samfunnsfag 2.

Book


Verda og vi
Eidsvik, Erlend; Kolstad, Erik W.; Nielsen, Pål Ringkjøp & Vågenes, Vibeke, Eidsvik, Erlend, Oslo, Samlaget, 135., cop. 2019, isbn:978-82-521-9507-1,
Emnelitteratur s. 24-43 og 192-307. NB: Andre deler av boka er emnelitteratur på Samfunnsfag 2.

Book


Mennesker og samfunn : innføring i sosiologisk forståelse
Schiefloe, Per Morten, Oslo, Fagbokforl, 209., cop. 2019, isbn:978-82-450-2375-6,
s. 125-333. I tillegg vert boka sin nettressurs brukt i undervisninga.
View online

Book


Globalhistorisk atlas
Seland, Eivind Heldaas, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 176., 2019, isbn:9788202634858,
Emnelitteratur s. 7-182.

Book


Kvifor vart det slik? Norsk historie gjennom 10 000 år
Hundstad, Dag(red.), Dørum, Knut; Myking, John Ragnar, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 144., [2021], isbn:9788202517502,
På Samfunnsfag 1 er desse sidene frå boka emnelitteratur: s. 11-122; s. 227-252. Andre deler av boka er ein del av emnelitteraturen for Samfunnsfag 2.

Book Chapter


Utforsking uten klare svar
Andersen, Hans Petter, Utforsking uten klare svar, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2018, 229-248, isbn:9788202583842,
20 sider.
View online

Article


Kollektive minner og universalisering: Holocaust i den nye norske læreplanen for grunnskolen
Banik, Vibeke & Kjøstvedt, Anders, 149-, Nordidactica, 2022:3, 12, 2022, 149-170,
22 sider.
View online

Article


Barns kommunikasjon med ulike typer kart - en progressiv tilnærming til kartlesing
Bjerva, Trine; Græsli, Jon Anders & Sigurjónsson, Thorsteinn, Acta Didatctica Norge, 1, 5, 2011,
18 sider.
View online

Article


Ei endra medborgaroppseding?
Børhaug, Kjetil, [Oslo] :, Institutt for lrerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo,, Acta didactica Norge., 3, 11, 2017-10-04, 1-18,
18 sider.
View online

Article


Elevar sine opplevingar og bruk av ferdigheiter i samfunnskunnskap
Eide, Thomas Noven, University of Oslo Library, Acta Didactica Norden, 2, 17, 2023-05-01, 1-24,
24 sider.
View online

Article


Mot utvidede forståelser av rasialisering og rasisme i skolen.
Eriksen, Kristin Gregers, [Oslo], Cappelen Damm akademisk/NOASP, Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, 0, 7, 2021, 104-116,
14 sider.
View online

Book Chapter


Naturressurser: Utvinning, utvikling og konflikt
Garcia-Godos, Jemima & Stokke, Kristian, Naturressurser: Utvinning, utvikling og konflikt, Cappelen Damm Akademisk, 14, 2017, 135-151, isbn:9788202547752,
17 sider. Gratis tilgjengelig på nett via DOI-lenke
View online

Article


Rethinking youth political socialization
Gordon, Hava R. & Taft, Jessica K., Thousand Oaks, Calif., Sage Periodicals Press, Youth & Society: A quarterly journal, 4, 43, 2011-12; 1969, 1499-1527,
29 sider.
View online

Book Chapter


Fattigdom og ulikhet i et globalt perspektiv
Hesselberg, Jan og Sørreime, Hege B., Fattigdom og ulikhet i et globalt perspektiv, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 2017, 121-133, isbn:9788202547752,
13 sider.
View online

Document


Å undervise i kontroversielle tema
Kerr, David ; Huddleston, Ted, Namur, Council of Europe / Europarådet / Utdanningsdirektoratet, 68, 2017,
Skal bruka s. 7-24; 42; 45-49 (totalt 24 sider).
View online

Book Chapter


Periodization and temporal boundaries: Defining the Middle Ages
Landro, Torgeir, Periodization and temporal boundaries: Defining the Middle Ages, Waxmann Verlag, 2019, 17-34, isbn:3830940459,
18 sider.
View online

Article


Det digitale jeget
Madsen, Ole Jacob, 70-75, Samtiden, 2, 127, 2019-06-07, 70-75,
View online

Article


Preparing to Teach Democracy: Student Teachers’ Perceptions of the ‘Democracy Cake’ as a Set of Teaching Materials in Social Science Education.
Mathé, Nore Elise Hesby, JSSE - Journal of Social Science Education, 3, 19, 2020, 66-85,
20 sider.
View online

Electronic Article


Sosial ulikhet i skolen
Nordahl, Thomas & Nordahl, Sigrid Øyen, Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, 25, 2023, 6-20,
15 sider.
View online

Book Chapter


Klima- og samfunnsendringer
Selboe, Elin; Nordbø, Milda Jonusaite & O-Brien, Karen, Klima- og samfunnsendringer, Cappelen Damm Akademisk, 14, 2017, 305-316, isbn:9788202547752,
12 sider. Gratis tilgjengelig på nett via DOI-lenke
View online

Electronic Article


Forenkling og kompleksitet: Bærekraft og samfunnsfagene i norsk skole
Sæther, Elin & Hidle, Kari-Mette Walmann, POLIS - Tidskrift for samfundsfagdidaktik, 5, 3, 2022, 109-121,
13 sider.
View online

Book Chapter


22. juli og terrorens etterliv
Almlid, Geir K. og Reitan, Jon, Almlid, G.K. og Reitan, J., 22. juli og terrorens etterliv, 171-188, 2020, 171-188, isbn:9788245032604,
18 sider

Book Chapter


En ulik verden - sammenligninger i geografiundervisningen
Andersen, Hans Petter, En ulik verden - sammenligninger i geografiundervisningen, 69-93, isbn:9788245047141,
25 sider.

Book Chapter


Undervisning om urfolk og nasjonale minoriteter - utfordringer og muligheter
Andreassen, Bengt-Ove & Olsen, Torjer A., Undervisning om urfolk og nasjonale minoriteter - utfordringer og muligheter, Bergen, Fagbokforlaget, 167 sider, 2020, 141-165, isbn:9788245034738,
25 sider.

Book Chapter


Historiske forklaringar og analyse + Ein modell til hjelp
Arnesen, Ellen; Berger, Finn; Dyrvik, Ståle; Nielsen, May-Brith Ohman; Skøien, Pia & Aase, Andreas, Arnesen, E., Dyrvik, S., Nielsen, M.B. & Skøien, P., Historiske forklaringar og analyse + Ein modell til hjelp, 9 sider, 2003, 15-23, isbn:9788252162561,
9 sider.

Book Chapter


Den sosiale struktur i høymiddelaldersamfunnet
Bagge, Sverre, Bagge, Sverre, Den sosiale struktur i høymiddelaldersamfunnet, Cappelen Damm Akademisk, 31 sider, 2020, 129-160, isbn:9788202683122,
31 sider.

Book Chapter


Hva er rasisme?
Bangstad, Sindre & Døving, Cora Alexa, Bangstad, S. & Døving, C. A., Hva er rasisme?, Oslo, Universitetsforlaget, 143 sider, 2023, 7-33, isbn:9788215067629,
27 sider.

Book


Barn og unges digitale dømmekraft : verdiløft i barnehage og skole
Bergsjø, Leonora Onarheim, Eilifsen, Margareth, Vik, Leif Gunnar Vestbøstad & Tønnesen, Kjellaug Tonheim, Oslo, Universitetsforlaget, 23-50, [2020], isbn:9788215042220,
28 sider.

Book Chapter


Living in Modernity
Bilton, Tony et al., Bilton, T., Bonnett, K., Jones, P., Skinner, D., Stanworth, M. & Webster, A., Living in Modernity, Macmillan, 21, 2002, 22-42, isbn:0333945719, 9780333945711,
21 sider.

Book Chapter


Opphavsrett og kildekritikk
Bjarnø, Vibeke, Giæver, Tone Hilde, Johannesen, Monica & Øgrim, Leikny, Bjarnø, V., Giæver, T. H., Johannesen, M. & Øgrim, L., Opphavsrett og kildekritikk, 13, 2017, 201-213, isbn:9788245022223,
13 sider.

Book Chapter


Åtteåringen og filmpartiet: Et første steg inn i det politiske systemet
Borge, Julie Ane Ødegaard, Åtteåringen og filmpartiet: Et første steg inn i det politiske systemet, 193-207, isbn:9788245047141,
15 sider.

Book


Introduksjon til samfunnskunnskap: Fagstoff og didaktikk
Børhaug, Kjetil, Christophersen, Jonas & Tone Aarre, Samlaget, 55, 17, 2014, isbn:9788252160734,
Emnelitteratur er deler av kapittel 1 (s. 36-66), kapittel 6 (s. 158-174) og deler av kapittel 10 (s. 287-293).

Book Chapter


Introduksjon til samfunnsfagdidaktikk
Erdal, Silje Førland & Ryen, Erik, Introduksjon til samfunnsfagdidaktikk, Oslo, Universitetsforlaget, 205 sider, [2023], 171-187, isbn:978-82-15-06606-6,
17 sider.

Book Chapter


Bakgrunn for temaet folkehelse og livsmestring
Eriksen, Ingunn Marie, Walseth, Kristin & Standal, Øyvind Førland, Bakgrunn for temaet folkehelse og livsmestring, Oslo, Universitetsforlaget, 240 sider, [2023], 20-30, isbn:978-82-15-07075-9,
11 sider.

Book Chapter


Den nye imperialismens røtter
Eriksen, Tore Linné, Eriksen, T.L., Den nye imperialismens røtter, 2022, 15-29, isbn:978-82-02-73133-5,
15 sider.

Book Chapter


Globalhistorie og utviklingsstudier
Eriksen, Tore Linné, Globalhistorie og utviklingsstudier, 2013, 37-60, isbn:978-82-7634-962-7,
24 sider.

Book Chapter


På vei mot industrisamfunnet
Eriksen, Tore Linné, Eriksen, T.L., På vei mot industrisamfunnet, [Oslo], Cappelen akademisk, 515 s., 2010, 27-64, isbn:9788202260903,
38 sider.

Book


Politikk og demokrati: En innføring i stats-og kommunalkunnskap
Hanssen, Gro Sandkjær, Helgesen, Marit Kristine & Vabo, Signy Irene, Gyldendal, 47, 2018, isbn:9788205512436,
Emnelitteratur s. 27-56; 59-71; 84-88.

Book Chapter


Historisk empati
Hatlen, Jan Frode, Hatlen, J.F., Historisk empati, Universitetsforlaget, 2020, 147-161, isbn:9788215034652,
15 sider.

Book


Fra abonnent til skribent
Hestnes, Torstein, 43, 40, 2022, isbn:978-82-15-04645-7,
Kapittel 2 (s. 35-56) og kapittel 4 (s. 75-97).

Book Chapter


Å undervise verdiar og haldningar
Hunnes, Odd Ragnar, Børhaug, K., Hunnes, O. R. & Samnøy, Å., Å undervise verdiar og haldningar, 19 sider, 123-142, isbn:978-82-450-1548-5,
19 sider.

Book Chapter


Holocaust på film: Historisk empati og flerperspektivitet i kritisk analyse av holocaustfilmer
Kjøstvedt, Anders G. & Banik, Vibeke K., Holocaust på film: Historisk empati og flerperspektivitet i kritisk analyse av holocaustfilmer, Oslo, Universitetsforlaget, 161 sider, 2024, 68-84, isbn:978-82-15-06917-3,
17 sider.

Book


Lange linjer i historien
Knutsen, Gunnar, 21, 2006, isbn:978-82-02-25837-5,
Emnelitteratur s. 32-52.

Book Chapter


Vurdering og veiledning
Koritzinsky, Theo, Koritzinsky, T., Vurdering og veiledning, Universitetsforlaget, 253-269, 2020, 253-269, isbn:9788215042732,
17 sider.

Book


Hva skal vi med historie? Historiedidaktikk i teori og praksis
Kvande, Lise & Naastad, Nils, Oslo, Universitetsforlaget, 40, [2020], isbn:9788215031149,
Emnelitteratur er kapittel 2: Historie som erfaringsrom, samtidsorientering og forventningshorisont (s. 47–66) og kapittel 8: Historie som prosess og sammenheng (s. 203–222).

Book Chapter


Bærekraftbegrepet - miljø og utvikling hånd i hånd?
Langhelle, Oluf, Bærekraftbegrepet - miljø og utvikling hånd i hånd?, Bergen, Fagbokforlaget, 263 sider, 2020, 140-161, isbn:9788245021585,
22 sider.

Book Chapter


En plaget ungdomsgenerasjon?
Madsen, Ole Jacob & von Soest, Tilmann, G. Ødegård & W. Pedersen, En plaget ungdomsgenerasjon?, 207-230, 23, 2021, 207-229, isbn:9788202732998,
23 sider.

Book Chapter


Arbeid med fagbegreper i samfunnsfag
Mathé, Nora Elise Hesby, Arbeid med fagbegreper i samfunnsfag, Oslo, Universitetsforlaget, 160, [2021], 156-172, isbn:978-82-15-03101-9,
17 sider.

Book


Ei verd i endring – den globale mellomalderen 500-1500
Melve, Leidulv, Dreyers forlag, 38, 2020, isbn:978-82-82-65-490-6,
s. 13-20; 175-205 (8 + 31 = totalt 39 sider).

Book Chapter


Fornorskingspolitikken overfor samene og kvenene
Niemi, Einar, Fornorskingspolitikken overfor samene og kvenene, 2017, 131-149, isbn:978-82-02-51580-5,
19 sider.

Book Chapter


Hva kan skolen gjøre for å motvirke fordommer og sikre likeverd?
Nustad, Peder, Hva kan skolen gjøre for å motvirke fordommer og sikre likeverd?, 273-287, 15, 2017, 273-287, isbn:978-82-02-51580-5,
15 sider.

Book Chapter


Grunnleggende ferdigheter i samfunnsfag
Overrein, Per & Madsen, Roar, Grunnleggende ferdigheter i samfunnsfag, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 270 s., 2014, 126-172, isbn:9788202414474,
47 sider.

Book Chapter


Hvor like må vi være? Gamle minoriteter i det nye Norge
Plesner, Ingvill Thorson, Brandal, Nik. & Døving, Cora Alexa, Hvor like må vi være? Gamle minoriteter i det nye Norge, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 317 s., 15, 2017, 13-25, isbn:978-82-02-51580-5,
13 sider.

Book Chapter


Politiske ideologier: Et grunnskjema for å forstå uenighet og ulikhet
Rønning, Rolf, Rønning, R., Politiske ideologier: Et grunnskjema for å forstå uenighet og ulikhet, Fagbokforlaget, 27, 2015, 51-77, isbn:978-82-450-1659-8,
27 sider.

Book Chapter


Bilete av "dei andre" i ei globalisert verd
Samnøy, Åshild, Bilete av "dei andre" i ei globalisert verd, Fagbokforlaget, 2015, 103-121, isbn:978-82-450-1548-5,
19 sider.

Book Chapter


Kontroversielle saker i samfunnsfag – oppseding til politisk korrekte standpunkt
Samnøy, Åshild, Kontroversielle saker i samfunnsfag – oppseding til politisk korrekte standpunkt, Bergen, Fagbokforlaget, 308 sider, 2022, 249-266, isbn:978-82-450-3791-3,
18 sider.

Book


Antikkens globale verden.
Seland, Eivind Heldaas, Cappelen Damm Akademisk, 28, 28, 2021, isbn:9788202714666,
s.119-145 (27 sider).

Book Chapter


Demokratisk livsmestring for elever med ulikt utgangspunkt
Sletteland, Anja Beate, Demokratisk livsmestring for elever med ulikt utgangspunkt, Oslo, Universitetsforlaget, 240 sider, [2023], 73-86, isbn:978-82-15-07075-9,
14 sider.

Book Chapter


Politisk deltakelse og norsk politikk
Solhaug, Trond, Politisk deltakelse og norsk politikk, Oslo, Universitetsforlaget, s. 82-96, [2021], 82-96, isbn:9788215047423,
15 sider.

Book Chapter


FN og kollektiv sikkerhet
Svenbalrud, Hallvard Kvale, FN og kollektiv sikkerhet, 259-282, 2013, 235-256, isbn:9788202431914,
24 sider.

Book Chapter


Miljø og medborgerskap – hva betyr det å være medborger når kloden koker?
Sæther, Elin, Miljø og medborgerskap – hva betyr det å være medborger når kloden koker?, 2022, 197-213, isbn:978-82-450-3791-3,
17 sider.

Book Chapter


Muligheter og utfordringer i samfunnsfagene i møte med tverrfaglighet og dybdelæring
Sæther, Elin, Muligheter og utfordringer i samfunnsfagene i møte med tverrfaglighet og dybdelæring, Oslo, Universitetsforlaget, 160, [2021], 28-43, isbn:978-82-15-03101-9,
16 sider.

Book Chapter


Bærekraftig handlekraft i samfunnsfag -hva innebærer det?
Sæther, Elin, Bærekraftig handlekraft i samfunnsfag -hva innebærer det?, Fagbokforlaget, 2019 . 18 sider, 97-114,
18 sider.

Book Chapter


Følelsenes rolle i samtaler om kontroversielle og sensitive temaer
Sætra, Emil & Goldschmidt-Gjerløw, Beate, Følelsenes rolle i samtaler om kontroversielle og sensitive temaer, Oslo, Cappelen Damm akademisk, 22, 2023, 57-78, isbn:9788202772277,
22 sider.

Book Chapter


Befolkning og utvikling
Vandsemb, Berit Helene, Befolkning og utvikling, Cappelen Damm Akademisk, 2013, 187-211, isbn:9788276349627,
25 sider.

Book Chapter


Menneskerettsundervisning som medborgerskap i skolen
Vesterdal, Knut, Menneskerettsundervisning som medborgerskap i skolen, Oslo, Universitetsforlaget, s. 82-96, [2021], 184-204, isbn:9788215047423,
21 sider.

Book Chapter


Internasjonale menneskerettigheter
Vik, Hanne Hagtvet, Internasjonale menneskerettigheter, Cappelen Damm Akademisk, 259-282, 2013, 259-282, isbn:978-82-02-43191-4,
24 sider.

Book Chapter


Urfolk, miljø og utvikling
Wæhle, Espen, Urfolk, miljø og utvikling, Universitetsforlaget, [2002], 99-122, isbn:82-1500289-7,
24 sider.

Book Chapter


Nasjonalstat og nasjonalisme
Østerud, Øyvind, Østerud, Ø., Nasjonalstat og nasjonalisme, Oslo, Universitetsforl, 311 s., [2014], 153-164, isbn:9788215022819,
12 sider.