Publikasjoner
Vitenskaplig artikkel: Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning i læreplanen LK06. Bente Helen Skjelbred.
Monografi: The Borgarthing Law and the Eidsivathing Law. Torgeir Landro.
Vitenskapelig artikkel: Enhetslæreren - den norske lærerutdannings-tradisjonens flytende betegner. Turid Løyte Harboe.
Populærvitenskapelig formidling: Tverrfaglighet krever dristige skoleledere. Sigve Ladstein.
Antologi: Fra barnehage til voksenliv. Utdanning, didaktikk og verdi. Linnéa Jermstad og Ursula Småland Goth
Vitenskapelig artikkel: Utdanning for yrkeslivet: Samsvar mellom ferdigheter det undervises i og ferdigheter som etterlyses. Ursula Småland Goth, Espen Schønfeldt og Liv Oddrun Voll.
Vitenskapelig artikkel: Utvikling av veilederkompetansen – en profesjonsetisk reise. Gunnvi Sæle Jokstad
Vitenskapelig artikkel: Nærhet, eller distanse? Lærerstudenters erfaringer med Zoomundervisning under Covid-19. Ursula Goth, Svitlana Holovchuk, Linnéa K. Jermstad og Gunnvi Sæle Jokstad.
Vitenskapelig artikkel: Med kunst som veiviser til profesjonell utvikling. Gunnvi Sæle Jokstad
Vitenskapelig artikkel: Historiebevissthet – «allt och inget». Torgeir Landro.
Vitenskapelig artikkel: Elever med stort læringspotensial – en kunnskaps- og holdningsutfordring? Gunnvi Sæle Jokstad og Tove Hagenes.
Vitenskapelig artikkel: Lærerens rolle og elevens medvirkning i den spesialpedagogiske tiltakskjede. Lise Øen Jones og Elisabeth Hesjedal.
Vitenskapelig artikkel: Non-verbal samhandlingskompetanse i munnleg forteljarkunst. Kristin Aadland-Atkinson.
Vitenskapelig artikkel: Kvalitetsfremmende praksis i arbeidet med de grunnleggende ferdighetene. Anne Karin Rudjord Unneland.
Vitenskapelig artikkel: Tilrettelegging for trivsel. Mangfold i det norske klasserommet. Ursula Småland Goth, Linnéa K. Jermstad og Miroslava Tokovska.
Vitenskapelig artikkel: Frå gjest til med-arbeidar. Feltarbeid i eigen kultur i eit framand land. Astrid Øien Halsnes, og Erik Goth Småland.
Vitenskapelig artikkel: Dannelse til globalt medborgerskap. Solidaritetsarbeid i en barnehagekontekst. Linnéa K. Jermstad, Per Ivar Kjærgård og Hilde Sundnes.
Vitenskapelig artikkel: Pedagogisk credo – barnehagelærerstudenters refleksjoner om verdier og pedagogisk ledelse. Ingunn Reigstad.
Populærvitenskaplig formidling: Normalt og unormalt. Sigve Ladstein